YouTube-annonsering

TL; DR: YouTube-annonsering är en marknadsföringsstrategi som innebär att man placerar annonser på YouTubes plattform för att rikta in sig på potentiella kunder genom videoinnehåll. Dessa annonser kan variera i format, inklusive överhoppningsbara och ej överhoppningsbara videoannonser, bannerannonser och sponsrat innehåll.

YouTubes annonseringstjänst gör det möjligt för innehållsskapare på YouTube att nå fler målgrupper genom betalda annonser. YouTube-annonsstatistik kan vara synlig på Google Ads-plattformen om ett företagskonto ger åtkomst till YouTube-profilen. YouTube har miljarder aktiva användare, och den här annonsplattformen kan hjälpa företag att nå rätt personer och analysera deras marknadsföringsinsatser.

Uppdaterad februari 17, 2024
Axel Grubba är grundaren av Findstack, en B2B-programvarujämförelseplattform, med sin bakgrund som spänner över managementkonsulting och riskkapital där han investerade i mjukvara. Axel har nyligen utvecklat en passion för kodning och tycker om att resa när han inte bygger och förbättrar Findstack.