Alla villkor som du godkänner när du registrerar dig för en Findstack produkt.
Från alla på Findstack, tack för att du använder vår plattform! Vi bygger det för att hjälpa dig att lysa ljust i onlinedejtingvärlden. Det finns tusentals människor som du använder Findstack varje dag. Eftersom vi inte känner alla våra kunder personligen måste vi införa vissa användarvillkor för att hjälpa till att hålla fartyget flytande.
När vi säger "Företag", "vi", "vårt" eller "oss" i detta dokument syftar vi på Soho Media Ltd.
När vi säger "tjänster" menar vi våra webbsidor, Inklusive findstack.com, och alla relaterade produkter som skapats och underhålls av Soho Media Ltd, oavsett om de levereras i en webbläsare, skrivbordsapplikation, mobilapplikation eller annat format.
När vi säger "du" eller "din" syftar vi på de personer eller organisationer som äger ett konto hos vår tjänst.
Vi kan komma att uppdatera dessa användarvillkor ("Villkoren") i framtiden. Vanligtvis har dessa ändringar varit att förtydliga några av dessa termer genom att länka till en utökad relaterad policy. När vi gör en betydande förändring av våra policyer kommer vi att uppdatera datumet högst upp på denna sida och vidta andra lämpliga åtgärder för att meddela kontoinnehavarna.
När du använder våra tjänster, nu eller i framtiden, godkänner du de senaste villkoren. Det kan finnas tillfällen då vi inte utövar eller upprätthåller en rättighet eller bestämmelse i Villkoren; det betyder dock inte att vi avstår från den rätten eller bestämmelsen. Dessa villkor innehåller en begränsning av vårt ansvar.
Om du bryter mot någon av Villkoren kan vi komma att avsluta ditt konto. Det är ett brett uttalande och det betyder att du måste lita mycket på oss. Vi gör vårt bästa för att förtjäna det förtroendet genom att vara öppna om vilka vi är, hur vi arbetar, och hålla en öppen dörr till din återkoppling.
Kontovillkor
- Du ansvarar för att upprätthålla säkerheten för ditt konto och lösenord och för att säkerställa att någon av dina användare gör detsamma. Företaget kan inte och kommer inte att hållas ansvarigt för någon förlust eller skada från din underlåtenhet att uppfylla denna säkerhetsförpliktelse.
- Du är ansvarig för allt innehåll som läggs upp på och aktivitet som sker under ditt konto, inklusive innehåll som lagts upp av och aktivitet från användare på ditt konto.
- Du måste vara en människa. Konton som registrerats av "bots" eller andra automatiska metoder är inte tillåtna.
Betalning, återbetalningar och planändringar
- Om du använder en gratisversion av en av våra tjänster är det verkligen gratis: vi ber dig inte om ditt kreditkort och – precis som för kunder som betalar för våra tjänster – säljer vi inte dina uppgifter.
- För betaltjänster som erbjuder en gratis provperiod förklarar vi provperiodens längd när du registrerar dig. Efter provperioden måste du betala i förskott för att fortsätta använda tjänsten. Om du inte betalar kommer vi att frysa ditt konto och det kommer att vara otillgängligt tills du betalar. Om ditt konto har varit fryst ett tag ställer vi det i kö för automatisk avbokning.
- Om du uppgraderar från en gratisplan till en betalplan kommer vi att debitera ditt kort omedelbart och din faktureringscykel börjar på uppgraderingsdagen. För andra uppgraderingar eller nedgraderingar på plannivå börjar den nya taxan från nästa faktureringscykel.
- Alla avgifter är exklusive alla skatter, avgifter eller avgifter som åläggs av skattemyndigheter. Vid behov kommer vi att samla in dessa skatter på uppdrag av skattemyndigheten och överföra dessa skatter till skattemyndigheterna.
Uppsägning och uppsägning
- Du är ensam ansvarig för att avsluta ditt konto korrekt. Inom var och en av våra tjänster tillhandahåller vi en enkel avbokningslänk utan frågor.
- Allt ditt innehåll kommer att vara otillgängligt från tjänsterna omedelbart efter att kontot avslutas. Inom 30 dagar kommer allt innehåll att raderas permanent från aktiva system och loggar. Inom 60 dagar kommer allt innehåll att raderas permanent från våra säkerhetskopior. Vi kan inte återställa denna information när den har raderats permanent.
- Vi har rätt att stänga av eller avsluta ditt konto och vägra all nuvarande eller framtida användning av våra tjänster av vilken anledning som helst när som helst. Avstängning innebär att du och andra användare på ditt konto inte kommer att kunna komma åt kontot eller något innehåll på kontot. Uppsägning kommer dessutom att resultera i radering av ditt konto eller din åtkomst till ditt konto, och att allt innehåll på ditt konto förverkas och lämnas av. Vi förbehåller oss också rätten att när som helst vägra användningen av tjänsterna till någon av vilken anledning som helst. Vi har den här klausulen eftersom statistiskt sett, av hundratusentals konton på våra tjänster, finns det åtminstone ett som gör något skändligt. Det finns vissa saker vi bestämt står emot och den här klausulen är hur vi utövar den hållningen. För mer information, se vår Använd begränsningspolicy.
- Verbal, fysisk, skriftlig eller annan övergrepp (inklusive hot om övergrepp eller vedergällning) av en anställd eller tjänsteman i företaget kommer att resultera i omedelbar kontoavstängning.
Ändringar av tjänsten och priser
- Vi lovar våra kunder att stödja våra tjänster fram till slutet av Internet. Det betyder att när det gäller säkerhet, integritet och kundsupport kommer vi att fortsätta att underhålla alla äldre tjänster. Ibland blir det tekniskt omöjligt att fortsätta med en funktion eller så designar vi om en del av våra tjänster eftersom vi tror att det kan vara bättre eller så beslutar vi oss för att stänga nya registreringar av en produkt. Vi förbehåller oss rätten att när som helst ändra eller avbryta, tillfälligt eller permanent, någon del av våra tjänster med eller utan föregående meddelande.
- Ibland ändrar vi prisstrukturen för våra produkter. När vi gör det tenderar vi att undanta befintliga kunder från dessa förändringar. Vi kan dock välja att ändra priserna för befintliga kunder. Om vi gör det kommer vi att meddela dig minst 30 dagar i förväg och meddela dig via den registrerade e-postadressen. Vi kan också lägga upp ett meddelande om ändringar på våra webbplatser eller själva de berörda tjänsterna.
Säkerhet och integritet
- Vi förbehåller oss rätten att tillfälligt inaktivera ditt konto om ditt usage avsevärt överstiger genomsnittet usage andra kunder av tjänsterna. Naturligtvis kommer vi att kontakta kontoägaren innan vi vidtar några åtgärder utom i sällsynta fall där användningsnivån kan påverka tjänstens prestanda negativt för andra kunder.
- Vi vidtar många åtgärder för att skydda och säkra dina data genom säkerhetskopior, redundanser och kryptering. Vi tillämpar kryptering för dataöverföring från det offentliga Internet.
- När du använder våra tjänster anförtror du oss dina uppgifter. Den tilliten tar vi till oss. Det håller du med om Findstack kan behandla dina uppgifter enligt beskrivningen i vår Integritetspolicy och för inget annat syfte. Vi som människor kan komma åt dina uppgifter av följande skäl:
-
För att hjälpa dig med supportförfrågningar du gör. Vi kommer att be om uttryckligt samtycke innan vi kommer åt ditt konto.
-
I de sällsynta fall då ett fel inträffar som stoppar en automatiserad process halvvägs. Vi får automatiska varningar när sådana fel uppstår. När vi kan åtgärda problemet och starta om automatiserad behandling utan att titta på några personuppgifter gör vi det. I sällsynta fall måste vi titta på en minsta mängd personuppgifter för att lösa problemet. I dessa sällsynta fall strävar vi efter att åtgärda grundorsaken för att förhindra att felen upprepas.
-
I den utsträckning som krävs enligt gällande lag. Som ett brittiskt företag med all datainfrastruktur belägen i Storbritannien bevarar eller delar vi endast kunddata om det tvingas av en brittisk myndighet med en juridiskt bindande order eller korrekt begäran enligt Stored Communications Act, eller under begränsade omständigheter i händelse av en akut begäran. Om en icke-brittisk myndighet närmar sig Findstack för assistans är vår standardinställning att vägra såvida inte ordern har godkänts av den brittiska regeringen, vilket tvingar oss att följa förfaranden som beskrivs i ett etablerat avtal om ömsesidig rättshjälp eller avtalsmekanism. Om Findstack är granskad av en skattemyndighet delar vi bara den minsta faktureringsinformation som behövs för att slutföra revisionen.
- Vi använder tredjepartsleverantörer och värdpartner för att tillhandahålla nödvändig hårdvara, mjukvara, nätverk, lagring och relaterad teknik som krävs för att köra tjänsterna.
- Enligt California Consumer Privacy Act ("CCPA"), Findstack är en "tjänsteleverantör", inte ett "företag" eller "tredje part", med avseende på din användning av tjänsterna. Det betyder att vi behandlar all data som du delar med oss endast för det syfte du registrerade dig för och som beskrivs i dessa villkor och Integritetspolicy. Vi behåller, använder, avslöjar eller säljer inte någon av den informationen för andra kommersiella ändamål om vi inte har ditt uttryckliga tillstånd. Och å andra sidan, samtycker du till att följa dina krav enligt CCPA och inte använda Findstacks Tjänster på ett sätt som bryter mot bestämmelserna.
- Dessa villkor innehåller Findstack Databehandlingstillägg (“DPA”) när EU:s allmänna dataskyddsförordning (“GDPR”) eller Storbritanniens allmänna dataskyddsförordning (“UK GDPR”) gäller för din användning av Findstack Tjänster för att behandla kunddata enligt definitionen i DPA. DPA som länkas ovan ersätter alla tidigare överenskomna databehandlingstillägg mellan dig och Soho Media Ltd relaterade till din användning av Findstack Tjänster.
Upphovsrätt och innehållsägande
- Allt innehåll som publiceras på tjänsterna måste följa brittisk upphovsrättslagstiftning.
- Du ger oss en begränsad licens att använda innehållet som publicerats av dig och dina användare för att tillhandahålla tjänsterna till dig, men vi hävdar inga äganderättigheter över dessa material. Allt material du skickar till tjänsterna förblir ditt.
- Vi förhandsgranskar inte innehåll, men vi förbehåller oss rätten (men inte skyldigheten) att efter eget gottfinnande vägra eller ta bort allt innehåll som är tillgängligt via Tjänsten.
- Företaget eller dess licensgivare äger alla rättigheter, titel och intressen i och till tjänsterna, inklusive alla immateriella rättigheter däri, och du får inga äganderätter till tjänsterna som ett resultat av din användning. Du får inte duplicera, kopiera eller återanvända någon del av HTML, CSS, JavaScript eller visuella designelement utan uttryckligt skriftligt tillstånd från företaget. Du måste begära tillstånd att använda företagets logotyper eller någon tjänstelogotyp i reklamsyfte. Snälla du maila oss förfrågningar om att använda logotyper. Vi förbehåller oss rätten att återkalla alla tillstånd om du bryter mot dessa villkor.
- Du samtycker till att inte reproducera, duplicera, kopiera, sälja, sälja vidare eller utnyttja någon del av tjänsterna, användningen av tjänsterna eller tillgång till tjänsterna utan uttryckligt skriftligt tillstånd från företaget.
Funktioner och buggar
Vi utformar våra tjänster med omsorg, baserat på vår egen erfarenhet och erfarenheter från kunder som delar med sig av sin tid och feedback. Det finns dock inget sådant som en tjänst som tillfredsställer alla. Vi garanterar inte att våra tjänster uppfyller dina specifika krav eller förväntningar.
Vi testar också alla våra funktioner noggrant innan vi skickar dem. Som med all programvara har våra tjänster oundvikligen vissa buggar. Vi spårar de buggar som rapporterats till oss och arbetar genom prioriterade sådana, särskilt alla som har att göra med säkerhet eller integritet. Alla rapporterade buggar kommer inte att fixas och vi garanterar inte helt felfria tjänster.
Ansvar
Vi nämner ansvar genomgående i dessa villkor men för att samla allt i ett avsnitt:
Du förstår och samtycker uttryckligen till att företaget inte ska hållas ansvarigt, i lag eller i rättvisa, gentemot dig eller någon tredje part för några direkta, indirekta, tillfälliga, förlorade vinster, speciella, följdskador, bestraffande eller exemplariska skador, inklusive men inte begränsat till skadestånd för förlust av vinst, goodwill, användning, data eller andra immateriella förluster (även om företaget har informerats om möjligheten till sådana skador), som är ett resultat av: (i) användningen eller oförmågan att använda tjänsterna; (ii) kostnaden för upphandling av ersättningsvaror och tjänster som härrör från varor, data, information eller tjänster som köpts eller erhållits eller messages mottagna eller transaktioner som ingåtts genom eller från tjänsterna; (iii) obehörig åtkomst till eller ändring av dina överföringar eller data; (iv) uttalanden eller beteende från tredje part på tjänsten; (v) eller något annat ärende som rör dessa villkor eller tjänsterna, antingen som ett avtalsbrott, skadestånd (inklusive vårdslöshet oavsett om det är aktivt eller passivt), eller någon annan teori om ansvar.
Om du har frågor om något av dessa villkor, vänligen kontakta vårt supportteam.
Findstacks internationella webbplatser
findstack.ae,
findstack. Vid,
findstack. Ca,
findstack.ch,
findstack.spole,
findstack. Co.nz,
findstack. Co.uk,
findstack.co.za,
findstack.com.br,
findstack.com.mx,
findstack. De,
findstack.dk,
findstack.es,
findstack. Fr,
findstack. Det,
findstack. I,
findstack.pl,
findstack. Nl,
findstack.ru,
findstack.se,
findstack.sg