NY
Vi presenterar på distans:
Hitta de bästa tekniska jobben på distans →

Inkommande marknadsföring

TL; DR: Inbound marketing är en strategi som fokuserar på att attrahera kunder genom relevant och användbart innehåll och interaktioner, snarare än utgående tekniker. Det utnyttjar innehållsmarknadsföring, sociala medier, SEO och varumärkesbyggande för att dra potentiella kunder till dina produkter och tjänster.

Teknik för inkommande marknadsföring innebär att locka kunder till en webbplats genom att förse dem med värdefullt och relevant innehåll. Målet med företag som använder inbound marketing är att dra rätt målgrupp, bygga relationer med dem, introducera sin produkt som en lösning på deras problem och sedan erbjuda support efter köpet. 

Uppdaterad februari 17, 2024
Axel Grubba är grundaren av Findstack, en B2B-programvarujämförelseplattform, med sin bakgrund som spänner över managementkonsulting och riskkapital där han investerade i mjukvara. Axel har nyligen utvecklat en passion för kodning och tycker om att resa när han inte bygger och förbättrar Findstack.