Direktmarknadsföring

TL; DR: Direktmarknadsföring är en marknadsföringsmetod som innebär att nå ut till potentiella kunder individuellt, ofta via e-post, telefonsamtal eller fysisk post. Det syftar till att generera ett svar från mottagare, som att göra ett köp eller begära mer information.

Direktmarknadsföring är den process där företag direkt kommunicerar med sina potentiella kunder via smssages, sociala medier, e-postmeddelanden eller samtal. Denna typ av marknadsföring undviker användningen av mellanhänder som återförsäljare, agenter och säljare. Direktmarknadsföring är ett bra tillvägagångssätt då företag kan anpassa sitt företagsage beroende på deras kunders behov.

Uppdaterad februari 17, 2024
Axel Grubba är grundaren av Findstack, en B2B-programvarujämförelseplattform, med sin bakgrund som spänner över managementkonsulting och riskkapital där han investerade i mjukvara. Axel har nyligen utvecklat en passion för kodning och tycker om att resa när han inte bygger och förbättrar Findstack.