Content Marketing

TL; DR: Innehållsmarknadsföring är ett strategiskt marknadsföringssätt fokuserat på att skapa och distribuera värdefullt, relevant och konsekvent innehåll för att attrahera och behålla en specifik målgrupp och driva lönsamma kundåtgärder.

Det är en digital marknadsföringsstrategi där ett företag tillhandahåller och distribuerar relevant och värdefull information genom olika medier. När det görs rätt kan innehållsmarknadsföring attrahera rätt personer, förbättra ett företags varumärkesimage och generera nya leads och försäljning. Några exempel på innehållsmarknadsföring är bloggar, webbseminarier och whitepapers. 

Uppdaterad februari 17, 2024
Axel Grubba är grundaren av Findstack, en B2B-programvarujämförelseplattform, med sin bakgrund som spänner över managementkonsulting och riskkapital där han investerade i mjukvara. Axel har nyligen utvecklat en passion för kodning och tycker om att resa när han inte bygger och förbättrar Findstack.