Den bästa CRM-mjukvaran 2024

Vi har testat och betygsatt de bästa CRM-programvaran. Kolla in våra toppval och utvalda djupgående recensioner för att hitta rätt verktyg för dina behov.

Uppdaterad 4 april 2024

Bästa övergripande
Pipedrive

Pipedrive är en topp CRM-lösning utformad för att hjälpa små och medelstora företag att sälja utan onödiga marknadsförings- eller servicefunktioner.

Gå till webbplatsen LÄR DIG MER
Bäst för marknadsföring
HubSpot

HubSpots kärna CRM är helt gratis, och du betalar bara om du behöver lägga till extra försäljnings- eller marknadsföringsmoduler.

Gå till webbplatsen LÄR DIG MER
Mest prisvärd
Freshsales

Freshsales erbjuder ett antal verktyg såsom en mjuktelefon med e-postintegration, lead scoring och automatisering av arbetsflöden.

Gå till webbplatsen LÄR DIG MER
Bästa flexibiliteten
Zoho CRM

Zoho erbjuder ett flexibelt CRM med många funktioner som integration med sociala medier, försäljningsautomatisering eller webbformulär.

Gå till webbplatsen LÄR DIG MER
Bäst för företag
Salesforce

Salesforce erbjuder Enterprise-funktioner som avancerad rapportering och förutsägelse för att motivera högre priser.

Gå till webbplatsen LÄR DIG MER

Vi är läsarstödda. När du köper via länkar på vår webbplats kan vi tjäna en provision.

annonsör Disclosure 

Rang Programvaruprodukt bäst för
1 Pipedrive Bästa övergripande
2 HubSpot Bäst för marknadsföring
3 Freshsales Mest prisvärd
4 Zoho CRM Bästa flexibiliteten
5 Salesforce Bäst för företag

Att investera i den bästa CRM-mjukvaran är avgörande för att säkerställa fortsatt försäljningstillväxt.

2020, e-handelsförsäljning runt om i världen uppgick till ett värde av 4.28 biljoner dollar. År 2022 är den siffran inställd på att nå 5.4 biljoner dollar. Onlineshopping är bland de mest populära digitala aktiviteterna i världen, och kunderna är alltid redo att spendera.

Men med så många konkurrerande företag i den digitala miljön idag, är företagen under ökande press att differentiera sig om de vill uppnå den bästa försäljningen.

Med programvara för kundrelationshantering (CRM) kan varumärken bygga relationer med kunder som vårdar dem genom försäljningsresan och driver oändliga möjligheter till tillväxt. CRM-verktyg förbättrar företagets kontakter med sin publik genom sensationella verktyg för generering av potentiella kunder, uppfostran och kundservice.

Frågan är vilken CRM-mjukvara som är bäst? Kolla in den här listan med CRM-program och ta reda på det.

 

Vilken är den bästa CRM-programvaran för 2024?

CRM-systemmjukvara är ett kraftfullt sätt för företag att få kontakt med sin målgrupp, utveckla djupare varumärkesrelationer och stärka kundlojalitet. CRM-mjukvaruverktyg anses vara de mest populära säljverktygen för alla företag, följt av programvara för social prospektering.

Här är vår lista över de bästa CRM-alternativen:

1. Pipedrive

Bästa övergripande CRM-programvaran

pipedrive crm

Pipedrive är ett av de bästa enkla CRM-systemen som finns tillgängliga idag, perfekt för företag som vill ha djupare insyn i sina försäljningsstrategier. Denna enkla CRM-mjukvara kommer med AI-förbättrad funktionalitet, avsedd att ge företag fokuserade insikter om deras affärer och möjligheter. Som en grundläggande CRM-programvara, Pipedrive är löjligt lätt att använda med ett intuitivt gränssnitt, vilket gör det till en av de mer populära CRM-plattformarna med de bästa CRM-verktygen att erbjuda.

En snabb jämförelse av CRM-programvara kommer att visa att den visuella försäljningspipen gör det till ett av de mest populära CRM-systemen, vilket gör att det snabbt kan spåra affärer genom olika stadier och till och med skapa anpassade taggar för potentiella kunder beroende på var de befinner sig i köpcykeln. Omfattande rapportering visar hur väl var och en av dina kampanjer fungerar, och det finns kommunikationsspårning för e-post, chattar och samtal. Användare kan komma åt Pipedrive från sina mobila enheter också.

Bland alla CRM-programvarusystem, Pipedrive gör det snabbt och enkelt för företag av alla storlekar att spåra försäljningsmöjligheter när och var de än dyker upp.

Priser

Pipedrive erbjuder olika betalplaner att välja mellan, och du kan börja med en gratis provperiod för att testa tekniken först. Den initiala betalda planen för $14 per månad kommer med alla grundläggande funktioner du behöver för att organisera pipelines och försäljningsaktiviteter. Du kan uppgradera hela vägen till ett "Enterprise"-konto med anpassad onboarding.

Fördelar

  • Enkelt och intuitivt användargränssnitt
  • Obegränsade anpassade fält för insamling av kundinformation
  • Spåra enkelt erbjudanden, värden och vinstchanser
  • Få tillgång till anpassade rapporter för att spåra återkommande intäkter
  • Undersök individuella säljsamtal, e-postmeddelanden och demonstrationer
  • Lås upp källdatarapporter för att spåra var leads kommer ifrån
  • Få tillgång till support för AI-försäljning

Nackdelar

  • Begränsad funktionalitet för större företag
  • Problem med listseparering

pipedrive ny logotyp
Pipedrive
stjärnastjärnastjärnastjärnastjärna
4.5

Börjar på

$14

per användare, per månad

2. HubSpot

Bästa CRM-programvaran för marknadsföring

Hubspot CRM-programvaran

HubSpot är mest känd som en mjukvaru-CRM-lösning för marknadsföring, försäljning och kundkommunikation. De HubSpot "hub"-ekonomin är en omfattande teknikstack som hjälper till med allt från e-postmarknadsföring till lead prospektering. HubSpot CRM är en välkänd affärs-CRM-mjukvara och är bara ett av verktygen i HubSpot portfölj, tillgänglig för gratis åtkomst.

Smakämnen HubSpot CRM erbjuder en omfattande miljö för säljare med omfattande CRM-programvaruverktyg, där de kan få realtidsinsikter i sin försäljningstratt via en intuitiv instrumentpanel. Användare kan sortera genom vunna och förlorade affärer, schemalägga möten, spåra kontrakt och till och med sätta prestandariktmärken. Den 100 % gratis versionen av lösningen gör att företag av alla storlekar kan komma igång direkt.

En jämförelse av CRM-system visar att funktioner hos HubSpot CRM sträcker sig från verktyg för att utveckla leads och e-post till kontakthantering och organisation, över 300 integrationer med digitala verktyg, livechattfunktioner och rapportering av försäljningspipeline.

Priser

Grundversionen av HubSpot CRM är helt gratis att använda, vilket gör det till en av de mest föredragna och bästa programvara för kundrelationshantering som finns. När du är redo att uppgradera är startpaketet tillgängligt för 40 USD, med 1 10 USD i annonshantering, begränsade konversationsbotar och 3,200 rapporteringspaneler. Planerna sträcker sig hela vägen upp till ett Enterprise-erbjudande på cirka $XNUMX XNUMX per månad, som kommer med omfattande segmentering, förutsägande leadscoring, API-integrationer, webhooks och mer.

Fördelar

  • HubSpot är en riktig allt-i-ett CRM-lösning
  • Den har bra tilläggsinnehåll
  • Du får stöd för e-postmarknadsföring och funktioner för schemaläggning av sociala medier
  • Erbjuder en gratisversion
  • Piperren integration
  • Stort på mobiloptimering

Nackdelar

  • HubSpot har ingen e-handelsplattform
  • Det är dyrt med tanke på alla funktioner du får
  • Användarupplevelsen kan vara överväldigande för vissa människor
  • Prissättningsplaner är komplexa och blir snabbt dyra
  • De allomfattande funktionerna kan vara svåra att utnyttja
  • Kundsupporten skulle kunna bli starkare med tanke på verktygets omfattning

HubSpot CRM
HubSpot CRM
stjärnastjärnastjärnastjärnastjärna
4.4

Börjar på

$0

Per månad

3. Freshsales

Smartaste funktionerna i Sales CRM-programvaran

freshsales crm

Freshsales är ett online CRM-verktyg som innehåller en intuitiv mjukvarusvit som är utformad för att förenkla sättet du hanterar både medarbetar- och kundrelationer. De Freshworks ekosystemet består av en rad olika verktyg, inklusive Freshdesk, för omnikanal kundservice, freshchat, för chatbots och AI självbetjäning, och till och med Freshcallers molnsamtalssystem.

Freshsales lovar möjligheter att generera upp till 10 gånger fler kvalificerade leads med en 360-graders bild av dina försäljningsstrategier och pipelines. Freshsales CRM är utrustad med AI-driven kontaktpoäng, realtidsprognoser och prediktiv analys för att hjälpa dig att accelerera dina intäktsstrategier.

Förutom några av de mest intelligenta verktygen på marknaden (inklusive AI-chatbots), Freshsales erbjuder också fantastiskt skapande av målsidor, skräddarsydda e-postkampanjer, spårning av sidbesök och en intuitiv plattform som är enkel att använda.

Prissättning:

Freshsales utlovar en enkel prisstruktur, som börjar på $0 ​​för den funktionsbegränsade "gratis" planen och $15 per månad för det billigaste "Growth"-paketet när du betalar årligen. Detta stöder 1,000 69 marknadsföringskontakter, livechatt, webbformulär, Facebook-messenger, webbplatsspårning och otaliga andra funktioner. Du kan uppgradera hela vägen till en produkt för $5,000 per månad, som stöder upp till XNUMX XNUMX marknadsföringskontakter. Om du har en specifik uppsättning krav måste du kontakta Freshsales direkt.

Välj produkt och malldel för att rendera produktkortkomponent

Fördelar

  • Intelligenta prediktiva och realtidsinsikter för CRM-program
  • AI-driven kontaktpoäng och leadshantering
  • Omfattande urval av kraftfulla integrationer
  • Tillgång till komplexet Freshworks ekosystem tillgängligt
  • 360-graders försäljningsplattform för att få tillgång till fullständig kundinformation
  • GDPR-kompatibel och mycket säker miljö
  • Utmärkt kundsupport
  • Mobilappåtkomst för mobila arbetare

Nackdelar

  • Fakturering hanteras per användare, vilket innebär att det kan läggas till för större team
  • Vissa företag kommer att behöva högre paket för fler kontakter

ovannämnda 3
Freshsales
stjärnastjärnastjärnastjärnastjärna
4.6

Börjar på

$0

Per månad

4. Zoho CRM

Bästa CRM-programvaran för småföretag

Zoho CRM-programvaran

Zoho CRM är en välkänd CRM-lösning för småföretag. Detta är erkänt som en av de bästa online CRM-lösningarna och är för närvarande ansvarig för att driva cirka 150,000 XNUMX företag över hela världen. Med Zoho CRM, du kan genomföra säljmöten och presentationer med ditt team i ditt verktyg för kundrelationshantering, anordna webbseminarier, och till och med omvandla deltagare till nya potentiella kunder.

Smakämnen Zoho CRM erbjuder en omfattande CRM-verktygslista som ger teamledare en fullständig översikt över affärsverksamheten, så att du kan spåra viktiga marknadsförings- och försäljningsmöjligheter, öka konverteringsfrekvensen och mer. Det är en robust marknadsförings-CRM-mjukvara fullpackad med visuella rapporteringsfunktioner som gör det lättare att lokalisera var du är för att nå dina mål, och du kan till och med få tillgång till analyser från Zoho mobil app.

Zoho har också en inbyggd AI-driven försäljningsassistent, designad för att hjälpa dig att fatta bättre beslut om kunder baserat på deras profiler. Så även om det är idealiskt för små företag, är det också en pålitlig CRM-mjukvarulösning för företag. Du kan också få tillgång till process- och prestationshanteringsverktyg och säljaktiveringstjänster, som prisuppgift och försäljningsskript.

Prissättning:

Prissättningen börjar på $14 per månad för standardpaketet, som kommer med poängregler, arbetsflöden, pipelinekontroll, masshantering av e-post och anpassade instrumentpaneler. Det finns också tre högre nivåer paket som sträcker sig hela vägen upp till $52 per månad Ultimate-paketet, med avancerad BI och högre funktionsgränser. En gratisversion är tillgänglig för upp till 3 användare.

Fördelar

  • Omfattande omnikanal kundsupport via livechatt, telefon och e-post
  • Automatiseringsmöjligheter på hög nivå för olika säljuppgifter
  • Massor av integrationer med tredjepartsverktyg som Outlook och LinkedIn
  • Mobilversion med tillgång till visuella rapporter
  • Datasäkerhet, integritet och regelefterlevnad inbyggd
  • Gratis plan tillgänglig för mindre företag
  • Förutsägande försäljningsfunktioner och AI-insikter
  • Holistisk team- och schemahantering

Nackdelar

  • Inte de bästa handledningarna för nybörjare
  • Integrationer kan vara lite klumpiga

Zoho CRM
Zoho CRM
stjärnastjärnastjärnastjärnastjärna
4.2

Börjar på

$14

per användare, per månad

5. Salesforce

Bästa CRM-programvaran för företag

Salesforce

Salesforce är bland de mest kända CRM-lösningarna på marknaden idag, med mer än en miljon användare över hela världen och oändliga funktioner att utforska. Den omfattande Salesforce-mjukvarumodellen kommer med tillgång till ett försäljningsmoln för bättre konverteringsmöjligheter, ett tjänstemoln för att stödja förbättrade kundupplevelser och ett marknadsföringsmoln. Detta gör den till en av de bästa försäljnings-CRM-plattformarna som finns på marknaden idag.

Salesforce-miljön sticker ut över hela världen för sin fantastiska community och omfattande CRM-paket. Det finns till och med dedikerade inlärningsupplevelser tillgängliga för människor som vill dra full nytta av Salesforces ekosystem. Du kan avsluta fler affärer genom att intelligent identifiera möjligheter i din Salesforce-modul och även få tillgång till verktyg för kontakthantering och hantering av försäljningsprestanda.

Ett omfattande visuellt arbetsflöde, oändliga integrationer och tillgång till några av de mest avancerade intelligenserna på marknaden gör Salesforce till ett bra val för större varumärken och sticker ut som ett av de bästa marknadsförings-CRM-programvarualternativen du kan prova. .

Priser

Salesforce är ett heltäckande CRM-erbjudande med en rad produkter och moduler att välja mellan. Den exakta upplevelsen du vill ha från Salesforce kommer att avgöra hur mycket du betalar. Du kan börja med något så litet som $25 per månad per användarplan och sträcker sig hela vägen upp till $1,250 XNUMX per månad per användaralternativ.

| Tillhandahålls inte av säljaren

6. Stäng

Bästa nya CRM-mjukvarulösningen

Close CRM

Ett av de mindre kända alternativen på den här listan, Stäng är ett CRM-mjukvarualternativ uttryckligen byggt för säljteam. Lösningen kommer med ett rent och intuitivt användargränssnitt, där företag kan spåra sina affärer och se till att de aldrig missar en kraftfull möjlighet.

En av de bästa egenskaperna med Close är dess förmåga att föra samtal med kunder i olika miljöer tillsammans i samma utrymme. Du kan till exempel föra SMS-, samtals-, video- och snabbmeddelandediskussioner i samma inkorg. Det finns automatisk loggning och synkronisering för din försäljningshub, såväl som datainsikter som drivs av artificiell intelligens.

Smakämnen Close CRM miljön är perfekt för hybrid- och fjärrteam som vill hålla kontakten när de arbetar med leads över hela världen.

Priser

Prissättningen för Close är okomplicerad och börjar på cirka 25 USD per användare för startplanen per månad. Den dyraste planen är $145-paketet, som erbjuder ultimat allt-i-ett CRM och försäljningsproduktivitet. Varje paket kommer med pipelinevyer, dataimport och -export, inbyggda inkommande och utgående samtal och otaliga andra funktioner.

Fördelar

  • Utmärkt support för säljteamet
  • Gratis testversion för nybörjare
  • Bekväm och lättanvänd försäljningsspårning
  • SMS, video, samtal och andra kanaler på samma plats
  • Fullständig översikt över varje affär
  • AI-insikter för dina säljteam
  • Bekväma rapporterings- och analysfunktioner
  • Samarbetsfunktioner för växande team

Nackdelar

  • Inte lika känd som vissa alternativ
  • Färre integrationer än vissa konkurrenter

Stäng
Close
stjärnastjärnastjärnastjärnastjärna
4.4

Börjar på

$29

per användare, per månad

7. Salesflare

Bästa CRM-programvaran för automation

Salesflare CRM

Utmärkt kundrelationshantering är lättare att åstadkomma när du kan stärka och utöka ditt team. Salesflare stödjer företag i att minska arbetsflödet för sitt team samtidigt som de säkerställer att alla kan hålla sin kunddata så uppdaterad som möjligt. Det finns en visuell dra-och-släpp-försäljningspipeline där du kan spåra teamframsteg och även e-postmarknadsföring.

Användare kan spåra sina kunder när de besöker deras webbplats och leta efter möjligheter för potentiella kunder. Du kan också automatiskt få tillgång till berikade insikter i kundkontaktdata, med profiler som automatiskt söker efter offentligt tillgänglig information om dina kunder. Andra automatiseringsfunktioner sträcker sig från alternativ för e-postmarknadsföring till automatiska påminnelser om när man ska följa upp med kunder.

Salesflares CRM-programvaruverktyg täcker allt från insikter om relationsstyrka till direkta instrumentpaneler där du kan spåra avgörande mätvärden.

Prissättning:

Prisalternativ börjar med "Tillväxt"-paketet för $29 per användare och månad, med alla CRM-funktioner du kan förvänta dig, plus massor av spårnings- och automatiseringsalternativ. Det dyraste paketet är Enterprise-planen, för $99 per månad per användare, med tillgång till en dedikerad kontoansvarig och anpassad utbildning.

| Tillhandahålls inte av säljaren

8. Engagebay

CRM med den mest robusta gratisplanen

engagebay hemsida

Engage Bay är ett kraftfullt och heltäckande CRM-verktyg som kan hjälpa företag att effektivisera sin kundrelationshantering. EngageBay är ett utmärkt val för företag som letar efter en allt-i-ett-lösning för deras kundrelationshanteringsbehov. Mjukvaran ger också starka automationsmöjligheter och erbjuder en mycket generös 'gratis för alltid' plan, som inkluderar många av de väsentliga funktionerna och marknadsföringsfokuserade trevliga att ha som anpassade formulär, e-postsekvenser, webbpopups och en målsidesbyggare.

Priser

Även om den är ganska generös, begränsar Engagebays gratis för evigt-plan fortfarande antalet sekvenser, målsidor och märkesvaror som skickas per månad.

Grundplanen lägger inte till många funktioner och utökar främst antalet listor och kontakter man kan ha samt ökar gränsen för månatliga e-postsekvenser. Planen kostar $11.99 per användare och månad (faktureras årligen).

Tillväxtplanen låser upp automationsverktygen. Planen kommer också med en dedikerad EngageBay-kontoservicerepresentant och kostnader $19.99 per användare varje månad (faktureras årligen).

Pro-planen bygger på tillväxtplanen genom att utöka antalet automatiseringar och ta bort taket för antalet kontakter du kan lagra i CRM. Planen kostar $39.99 per användare och månad (faktureras årligen).

Engagebay ger dig också frihet att välja det paket som bäst passar dina behov. Om du inte behöver alla klocka och visselpipor, välj bara en av CRM-planerna. Men om du är väldigt intresserad av allt Engagebay har att erbjuda, finns det också funktionsspäckade Allt-i-ett-planer som kommer att tillfredsställa även de mest krävande användare.

Fördelar

  • Robust "fri för alltid" Planen
  • Allt-i-ett förhållningssätt till CRM, med livechatt, formulär och målsidesverktyg
  • Fantastiska automationsmöjligheter
  • Erbjud en rad integrationer (Gmail- och Office 365-integrationer ingår i den kostnadsfria planen)

Nackdelar

  • Gränssnittet är ibland inte det mest intuitiva
  • Introduktionsprocessen kan förbättras

277819194 352394503571274 1006248715864892860 n
EngageBay
stjärnastjärnastjärnastjärnastjärna
4.6

Börjar på

$0

Per månad

9. AgileCRM

Bästa CRM-programvaran med schemaläggning av möten

Agilt CRM

AgileCRM är ett lättviktigt och pålitligt verktyg för hantering av kundrelationer, designat för att hjälpa företag att automatisera sina försäljnings- och marknadsföringsinsatser. AgileCRM-ekosystemet är baserat i molnet, vilket gör det mycket skalbart och effektivt. Denna SaaS CRM är också bland de mest prisvärda alternativen för nybörjare.

Med ett smidigt och enkelt användargränssnitt erbjuder AgileCRM allt företag behöver för projekt- och kontakthantering, såväl som schemaläggning av möten, bokningar och e-postmarknadsföring. Du kan se alla dina kontakter på ett utrymme och enkelt dra och släppa personer till listor baserat på deras leadskvalitet.

Allt-i-ett online-CRM-mjukvaran hanterar saker som att spåra avtalsstadier och milstolpar, gamification för säljteam och kundtjänst för händelsespårning.

Prissättning:

Det finns en gratisversion av AgileCRM för nybörjare som stöder upp till 10 användare. Varje premiumpaket kommer med ett brett urval av funktioner, inklusive anpassade datafält, leadscoring, affärens milstolpar, social övervakning, helpdesk-teknik och mer. De betalda planerna börjar på $8.99 och sträcker sig upp till $47.99 per användare och månad.

Fördelar

  • Gratis plan för upp till 10 användare
  • Molnbaserad miljö för snabb skalning
  • Chattfönster med flera moln
  • Arbetsflödesautomatisering och enkel datainmatning
  • Omfattande kundsupport
  • Omfattande funktioner för e-postmarknadsföring och spårning
  • Tredjepartsintegrationer med fakturering, sociala medier och kundsupport
  • Avsluta popup-fönster för avsikter och spårning av potentiella kunder

Nackdelar

  • Endast tillgängligt på engelska
  • Inte lämplig för lokal distribution

AgileCRM
Agile CRM
stjärnastjärnastjärnastjärnastjärna
4.0

Börjar på

$0

Per månad

10. Insightly

Bästa CRM-programvaran för Lead Routing

Insightly

En annan Unified CRM-plattform med fokus på försäljning och affärstillväxt, Insightly är en modern mjukvarulösning som är engagerad i att hjälpa företag att stärka relationerna med sina kunder. Funktioner inkluderar omfattande lead routing, som spårar den viktigaste informationen om en lead för att avgöra vilken agent de ska kommunicera med.

Marknadsföring, försäljning, projekt och integrationer med tredjepartsverktyg kan alla samexistera i samma miljö, vilket hjälper företag att omvandla alla intresserade leads till en dedikerad kund. Integrationer är tillgängliga med marknadsledande verktyg som Dropbox, MailChimp och e-post, och pipelinehanteringsfunktioner gör det enkelt att spåra säljteamets prestanda.

Du kan prova Insightly gratis innan du köper den och upptäck själv en rad möjligheter att skapa personliga marknadsföringskampanjer för dina team. Insightly erbjuder också en rad omfattande automatiseringar för snabbare tillväxt.

Priser

Prissättning för Insightly börjar med det enkla paketet på $29 per användare och månad, känt som "Plus". Det här paketet stöder grundläggande funktioner, tillsammans med samarbete, mobilapplikationer och projektledning. Det dyraste "Enterprise"-paketet är $99 per månad och kommer med extra automatiseringar, försäljningsmodeller och rapporteringsfunktioner.

Fördelar

  • Kompatibel med Android- och iOS -enheter
  • Visuella instrumentpaneler för att spåra viktiga mätvärden
  • Dataintegritet, säkerhet och regelefterlevnad
  • Mycket flexibla möten, kalender och evenemang
  • Automatisk spårning och uppdateringar
  • Kundsupport erbjuds via en rad plattformar
  • Bekvämt och intuitivt gränssnitt

Nackdelar

  • Inga levande chatt
  • Endast tillgängligt på ett språk

Insight CRM
Insightly CRM
stjärnastjärnastjärnastjärnastjärna
4.0

Börjar på

$29

per användare, per månad

11. Apptivo

Bästa skalbara CRM-programvaran

apptivo


Bland den långa listan av CRM-system som finns tillgängliga idag, är Apptivo en populär CRM-mjukvara och är en av marknadsledarna inom CRM-mjukvarulösningar. Skapat för att kombinera en rad teknologier i en miljö, Apptivo stödjer över 200,000 XNUMX företag runt om i världen, med funktioner som onlinefakturering, kundrelationer och projektledning, kostnadsrapporter och mer. I likhet med de bästa CRM-plattformarna kan företag kombinera en mängd olika krav till en enda lösning med Apptivo.

En del av det som gör Apptivo så skalbar för moderna företag är hur väl den kan anpassa sig för att passa olika företags behov, tack vare dess omfattande urval av CRM-produkter och verktyg. Du kan använda den som en CRM-mjukvara för detaljhandeln, tack vare funktioner som hjälper till att spåra försäljningsprocessen och avsluta affärer snabbt, och få tillgång till projektlednings- eller onlinefaktureringsverktyg för att förbättra ditt företags arbetsflöde.

Apptivo är tillgänglig på resande fot med dedikerade smartphone-appar. Som ett av de bästa CRM-systemen kommer det också med en rad moduler, såsom territoriumhantering, konkurrentanalys, kontrakt, försäljningsplanering, arbetsorder, kundkontaktuppgifter och lead pipelinekontroll.

Priser

Prissättningen börjar med "Lite"-tjänsten för mindre team, som möjliggör upp till 25 arbetsflöden, 8 anpassade instrumentpaneler och en mängd integrationer. Den dyraste betalda planen är Ultimate för $20 per månad, som kommer med tillgång till 57 olika appar för CRM och försäljningshantering. Du kan också få en skräddarsydd Enterprise offert.

12. Smidig CRM

Bästa kundprofiler

Smidig CRM

Enkelt men effektivt, Nimble är ett CRM utformat för att göra hanteringen av kundrelationer så smart och okomplicerad som möjligt. Speciellt designad för G-Suite och Office 365-integrationer, kan Nimble CRM-mjukvaran ansluta anställda var de än är, vilket gör denna lösning perfekt för hybridarbetsplatsen. Med Nimble kan du enkelt uppdatera kontaktdata, företagsinsikter och mer och hantera ett helt visuellt arbetsflöde i ett enkelt gränssnitt.

Nimble låter dig kombinera alla dina sociala medier-kommunikationer och anslutningar i en enda miljö, med tillgång till liveprofiler som uppdateras automatiskt. Du kan enkelt uppdatera profiler när du har en konversation med din kund, och Nimble hjälper dig också med djupgående segmenteringsalternativ.

Automatiska påminnelser förhindrar dig också från att gå miste om möjligheter när du försöker skapa förutsättningar för bättre långsiktig tillväxt.

Prissättning:

Det finns bara ett abonnemang tillgängligt för Nimble CRM, vilket är antingen $25 per månad per användare om du faktureras månadsvis, eller $19 per månad per användare vid årlig fakturering.

Vad är en CRM-programvara?

CRM eller Customer Relationship Management-mjukvara eller programvara för kundretention är ett slags digitalt verktyg som är utformat för att hjälpa företag att få tillgång till, hantera och förstå kunddata i betydande skala. Verktyg för hantering av kundrelationer kan samla in information från olika kanaler. Du kan samla in data från telefonsamtal, e-postkampanjer, feedbackformulär och mer.

Genom ett pålitligt online CRM-system kan företag bygga bättre insikt i kundresan och hur vissa faktorer kan påverka kundernas köpvanor. Syftet är att lära dig vad som är viktigast för varje segment av din publik, så att du kan anpassa dina försäljningsstrategier för att passa olika behov. CRM-lösningar fungerar ibland också tillsammans med andra verktyg, som säljprospektering och servicesystem, för att förbättra den övergripande kundrelationen.

CRM-lösningar kopplar ofta samman olika avdelningar, inklusive marknadsförings-, försäljnings- och kundtjänstgrupper, såväl som business intelligence och företagsledare. 91% av företagen med mer än 11 ​​anställda använder nu ett CRM.

Vilka är fördelarna med CRM-programvara?

I slutändan bör de bästa CRM-plattformarna ge kunderna tillgång till de bästa CRM-verktygen som tillhandahåller lösningar som hjälper företag att förstå vad deras kunder vill ha och behöver, så att de kan överglänsa konkurrenterna och tjäna lojalitet. Fördelarna med CRM-lösningar inkluderar:

  • Förbättrade kundrelationer: CRM-lösningar låter dig förstå din kund, så att du kan förvandla engångskunder till återkommande varumärkesförespråkare. En enkel ökning med 5 % av kundbehållningen räcker för att öka affären vinst med upp till 95 %.
  • Förbättrat varumärkesrykte: Ett CRM ger dig den information du behöver för att positionera dig som ett autentiskt företag i första hand med kunden. Du kan visa dina kunder att du förstår dem, levererar bättre service och stärker ditt varumärkes rykte.
  • Bättre försäljningsmöjligheter: När du vet allt om din kunds preferenser och förväntningar kan du föreslå mer- och korsförsäljningsmöjligheter som förbättrar det belopp som kunderna faktiskt spenderar. CRM-applikationer kan öka intäkterna med upp till 41 % per säljare.
  • Förbättrat samarbete: Varje medlem i ditt team kan få tillgång till den information de behöver för att fatta bättre kunddrivna beslut. Detta minskar silon mellan anställda och förbättrar effektiviteten hos din arbetsstyrka. Du kan se till att alla i ditt team är inriktade mot samma vision.
  • Bättre konkurrenskraft: Ju bättre du förstår din kund, desto lättare är det för dig att utveckla de tjänster och produkter som skiljer dig från konkurrenterna. CRM-applikationer har en enorm inverkan på din affärsintelligens och framtida beslut för tillväxt.

Vad ska du leta efter i CRM-programvara?

I takt med att kundtjänsttrenderna fortsätter att utvecklas, växer funktionerna i CRM-lösningar också. Dagens mjukvarulösningar kommer med en mängd olika funktioner att välja mellan, allt från AI-analys till automatiserad spårning av potentiella kunder. Bara några av funktionerna att titta på inkluderar:

  • Försäljning och lead management: Du bör kunna spåra leads från alla miljöer, inklusive säljsamtal, e-postregistreringar, inkommande marknadsföring och mer.
  • Ledarkvalificering: Ett bra CRM hjälper dig att identifiera vilka av dina leads som är mest sannolikt att generera positiva resultat med AI-insikter.
  • Marknadsverktyg: Många CRM-lösningar kommer med tillgång till integrationer av sociala medier och e-postpipelines för att stärka kundrelationer.
  • Integrations: Integrationer med befintliga verktyg gör det lättare för dig att hålla all din kundinformation på ett ställe och designa bättre rapporter.
  • Analys och rapportering: Ditt CRM bör visa dig hur du gör framsteg i dina försäljnings- och serviceinsatser:
  • Rörlighet: Med fler hybrid- och fjärrteam runt om i världen idag, lönar det sig att ha en CRM som har sin egen smartphone-app.
  • Projektledning: Arbetsflöden för uppgifts- och projektledning låter dig spåra ditt teams prestanda och förbättra effektiviteten.
  • Säkerhet: Din lösning måste hålla alla dina kunddata och affärsinsikter säkra enligt de senaste säkerhets- och integritetsstandarderna.
  • Samarbetsverktyg: Funktioner som gör det möjligt för anställda att ansluta sig till strategier för hantering av kundrelationer kan stärka affärsresultat
  • Ett enkelt gränssnitt: Ett lättanvänt backend-gränssnitt kommer att vara avgörande för att säkerställa att dina team faktiskt kan använda ditt CRM effektivt.
  • Automation: Möjligheten att automatisera saker som att skicka e-postmeddelanden eller få påminnelser om när man ska följa upp ett säljsamtal är oerhört hjälpsam.

CRM-programvara – Vanliga frågor 

F: Vad står CRM för?

CRM står för Customer Relationship Management. Det är termen som används för att referera till programvara som hjälper företag att hantera bättre kontakter med kunder.

F: Vilket är det enklaste CRM?

För småföretag och företag med begränsade CRM-krav är det bästa alternativet troligen antingen a gratis CRM-verktyg tycka om HubSpot, med sin kostnadsfria plan, eller Streak som integreras med Gmail / Google Workspace används ofta av många små team och nystartade företag.

F: Vad gör ett CRM-system?

En enkel CRM-mjukvarulösning kan hjälpa företag att samla in, analysera och utnyttja information om sina kunder. Detta leder till mer personlig kundservice och bättre möjligheter för affärstillväxt.

F: Vilka typer av CRM finns det?

Det finns olika typer – men de bästa CRM-lösningarna fokuserar på försäljning och koncentrerar sig på att sammanföra team för att arbeta med komplexa kundproblem.

F: Har alla CRM stöd för automatisering?

Automatisering är ett vanligt inslag i många CRM-verktyg på sistone, tillsammans med saker som AI-analys, för att stärka teamets övergripande prestanda och leverera bättre resultat med mindre investeringar.

Sammanfattning – Bästa CRM-programvaran

Alla företag kan dra nytta av att bygga bättre relationer med sin publik. Ett CRM ger dig de insikter och verktyg du behöver för att glädja din kundbas och låsa upp nya möjligheter. Det finns dock ingen lösning som passar alla för den bästa CRM-mjukvaran.

Om du letar efter en företagsklar lösning, Salesforce-plattform kommer sannolikt att vara ditt bästa val, med dess mycket skalbara och avancerade funktioner. HubSpot CRM är ett utmärkt val för nybörjare med en begränsad budget att spendera på CRM-teknik. Alternativt, om du vill ha en mycket säljfokuserad lösning, kan du välja något som Close, som är byggt för det moderna säljteamet.

Lycka till med att hitta det CRM som fungerar för dig.

Våra val: Den bästa CRM-mjukvaran 2024

Bästa övergripande

Pipedrive

Pipedrive är en topp CRM-lösning utformad för att hjälpa små och medelstora företag att sälja utan onödiga marknadsförings- eller servicefunktioner.

Bäst för marknadsföring

HubSpot

HubSpots kärna CRM är helt gratis, och du betalar bara om du behöver lägga till extra försäljnings- eller marknadsföringsmoduler.

Mest prisvärd

Freshsales

Freshsales erbjuder ett antal verktyg såsom en mjuktelefon med e-postintegration, lead scoring och automatisering av arbetsflöden.

Bästa flexibiliteten

Zoho CRM

Zoho erbjuder ett flexibelt CRM med många funktioner som integration med sociala medier, försäljningsautomatisering eller webbformulär.

Bäst för företag

Salesforce

Salesforce erbjuder Enterprise-funktioner som avancerad rapportering och förutsägelse för att motivera högre priser.

Rebekah Carter är en erfaren innehållsskapare, nyhetsreporter och bloggare som specialiserat sig på marknadsföring, affärsutveckling och teknik. Hennes expertis täcker allt från artificiell intelligens till programvara för e-postmarknadsföring och enheter med utökad verklighet. När hon inte skriver spenderar Rebekah det mesta av sin tid på att läsa, utforska det fria och spela.

Ansvarsfriskrivning

At Findstack.com, är vår forskning avsedd att erbjuda allmänna programvarurekommendationer. Vi garanterar inte att våra förslag kommer att fungera bäst för varje individ eller företag, så överväg dina unika behov när du väljer produkter och tjänster.

Hur vi utvärderar mjukvara

Alla våra bästa programvarusammanfattningar är skrivna av teammedlemmar som använder, testar och skriver om programvara för att leva. Vi spenderar timmar på att undersöka och utvärdera varje verktyg mot de kriterier vi ställer upp för en viss kategori. Läs vidare hur vi väljer programvara för kategorisammanställningar för att lära dig mer om vår process.

Utmärkelser

Låt oss guida dig så att du kan göra rätt val

Förenkla din programsökning och kom igång genom att bläddra i våra kategorier.

Bläddra våra kategorier
Utvalda på

© 2023 Findstack.com, ett företag från SoHo Media Ltd. Alla rättigheter förbehållna.
Advertising Policy  |  Cookiepolicy  |  Sekretesspolicy  |  Användarvillkor