Den bästa programvaran för marknadsföringsautomatisering 2025

Rosie Greaves, 04 mars 2024
Den bästa programvaran för marknadsföringsautomatisering 2025
Börja sälja digitala produkter med Crevio
Crevio Logotyp
Crevio
Sponsrade
5.0
(1)
$ 29.00 / mån
Crevio är en plattform för kreatörer att sälja digitala produkter, tjänster, kurser och tillgång till andra tredje... Läs mer om Crevio

Med en studie som hävdar trekvart av företag kommer att använda programvara för marknadsföringsautomation 2023, om du inte redan använder en sådan plattform är det nu dags att hoppa på tåget.

Så, vad är programvara för marknadsföringsautomatisering? Vad är så bra med det? Och hur kan det gynna ditt företag?

Som du kanske har gissat, tillåter marknadsföringsautomation dig att automatisera repetitiva marknadsföringsuppgifter. Till exempel inlägg i sociala medier, annonskampanjer, e-postmarknadsföring, etc. Du programmerar vad du vill att programvaran ska göra, och den ska hantera allt åt dig – ta monotonin ur dina marknadsföringsinsatser.

Men när du väljer rätt programvara för ditt företag passar en storlek verkligen inte alla. Men det är där vi kan hjälpa till. Den här artikeln kommer att utforska den bästa programvaran för marknadsföringsautomatisering 2023 för att hjälpa dig hitta rätt passform för ditt varumärke.

Vi har mycket att täcka, så låt oss börja.

Vilka är de bästa verktygen för marknadsföringsautomation?

1. ActiveCampaign

Bästa övergripande marknadsföringsautomationsprogramvaran

Med över 150,000 XNUMX användare är det säkert att säga det ActiveCampaign är ett populärt val – och av goda skäl. Speciellt utformad med e-handelsbutiksägare i åtanke, den här plattformen ger:

  • En CRM-lösning
  • E-postmarknadsfunktion
  • Försäljningsautomation
  • En kundsupportplattform

Funktioner

  • Riktade e-postmeddelanden och målgruppssegmentering: Inom din CRM, kan du tagga kontakter och dela upp dem i specifika målgruppssegment för att skicka riktade marknadsföringsmeddelandensages. Sedan kan du skicka e-postmeddelanden till en viss kontakt/segment och designa dina e-postmeddelanden för att möta deras exakta behov.
  • Schemalagda e-postmeddelanden: Du kan programmera e-postmeddelanden så att de går ut till specifika målgruppssegment vid förinställda tider och datum
  • E-post autosvar: Automatisera e-postsvar baserat på specifika triggers, inklusive orderbekräftelser, välkomstmeddelanden, påminnelser, feedbackförfrågningar och mycket mer!
  • Kund lojalitet: Bygg och spåra ett mer effektivt lojalitetsprogram och dela automatiskt ut belöningar.

ActiveCampaign -priser

ActiveCampaign baserar sin prissättning på hur många kontakter du har. Men om du har fler än 100,000 XNUMX kontakter måste du prata med en säljteammedlem för att få en personlig offert.

Det finns fyra planer. Var och en fokuserar på en specifik affärstyp: B2C, B2C eller e-handel. Alla erbjuder månadsvis eller årlig fakturering. Det senare är dock betydligt billigare.

Planerna är:

För 500 XNUMX kontakter:

  • Lite: $9 per månad (betalas årligen) eller $15 per månad.
  • Plus: $49 per månad (betalas årligen) eller $70 per månad.
  • Professional: $148 per månad (betalas årligen) eller $187 per månad.
  • Företag: Kontakta deras säljteam för en offert.

Paketen ökar i pris hela vägen upp till 100,000 XNUMX kontakter, som du kommer att debiteras för:

  • Lite: $549 per månad, betalas årligen eller $687 per månad.
  • Plus: Skräddarsydd plan. Måste prata med deras säljteam.
  • Professional: Skräddarsydd plan.
  • Företag: Skräddarsydd plan.

2. Keap (Tidigare Infusionsoft)

Bäst för små och medelstora företag

Anta att du är ett litet eller medelstort företag som vill skärpa in på hantering av kundrelationer. Isåfall, Keap kan vara ett bra val. Faktum är att i skrivande stund använder cirka 125,000 XNUMX småföretag denna programvara.

Keap erbjuder en integrerad försäljnings- och marknadsförings-CRM-svit som inkluderar e-postmarknadsföring, kontakthantering och betalningsmöjligheter som fakturering och betalningshantering. Dessutom, Keap ger en lättillgänglig plattform för nybörjare med CRM och marknadsföringsautomatisering med sitt lättanvända gränssnitt och flera supportalternativ.

Funktioner

  • Email mallar: Välj en mall från deras bibliotek eller anpassa din egen e-postdesign från grunden. Keap tillhandahåller gratis e-postmallar för olika användningsområden, inklusive välkomstmejl, nyhetsbrev, uppföljningar och försäljning.
  • Automatiserade e-postmeddelanden och målgruppssegmentering: För att möjliggöra mer effektiv inriktning kan du segmentera kontakter baserat på deras beteende, bransch och personlig information. Du kan sedan skicka e-postmeddelanden som är skräddarsydda för dina kontakter vid rätt tidpunkt för mer effektivt engagemang. E-postmeddelanden kan utlösas för att skickas automatiskt när specifika åtgärder inträffar. Till exempel ett välkomstmail när en ny prenumerant registrerar sig.
  • A / B-testning: Du kan skicka flera e-postvarianter till ett urval av mottagare och skicka den bäst presterande versionen till resten av dina prenumeranter.
  • Andra automatiseringsfunktioner: Skicka automatiska betalningspåminnelser, mötesscheman och fakturor.
  • SMS: Skicka automatiska sms och textsändningar (som vänliga påminnelser om evenemang). Du kan använda Keaps företagstelefonnummer för att pinga personliga messages till kontakter. Bland Keaps textmarknadsföringsfunktioner kan du förvänta dig:

Keap Priser

Keap baserar sin prissättning på hur många kontakter du har. Du kan välja antingen månadsvis eller årlig fakturering – det senare är det billigare alternativet med cirka 20 %.

Keap har tre prisplaner att välja mellan Lite, Pro och Max:

  • Lite: $59 per månad (betalas årligen) eller $79 per månad. Detta paket är mest lämpat för nya företag med 500 kontakter och en användare.
  • Pro: $129 per månad (betalas årligen) eller $169 per månad. Detta paket är mest lämpat för växande företag med 1,500 29 kontakter och två användare. Ytterligare användare kostar 14 USD extra vardera. Till skillnad från de andra paketen kommer detta med en XNUMX-dagars provperiod.
  • Max: $199 per månad (betalas årligen) eller $249 per månad. Detta paket är för etablerade företag med upp till 2,500 29 kontakter och tre användare. Ytterligare användare kostar XNUMX USD extra vardera.

3. HubSpot

HubSpot Logotyp
HubSpot
Börjar på $30,00/månad
Hubspot är en omfattande programvara för inkommande marknadsföring, försäljning och kundservice med många verktyg... Läs mer om HubSpot

Bästa allt-i-ett marknadsföringsverktyg

hubspot målsida

När det kommer till inbound marketing och CRM, Hubspot är ett bra val. Hubspot tillhandahåller alla verktyg och integrationer du behöver för att ge din publik effektiv kundservice, innehållshantering och marknadsföring.

Hubspot erbjuder en uppsjö av funktioner, men i samband med denna sammanfattning kommer vi bara att fokusera på nyckelelement från deras marknadsförings- och försäljningsnav:

Funktioner

  • Generering och konvertering av potentiella kunder: Hubspot erbjuder funktioner som en målsida byggare, marknadsföringsautomation, e-postmarknadsföring och spårning och hantering av potentiella kunder.
  • Email mallar: Spara dina bästa försäljningsmail som mallar och dela dem med ditt team.
  • E-postspårning: Spåra vem som öppnar dina e-postmeddelanden när så att du och ditt team kan följa upp vid rätt tidpunkt.
  • Försäljningsautomatisering: Starta anpassade, automatiska e-postmeddelanden och uppföljningsuppgifter.

Hubspot Priser

Hubspots prissättning beror på hur många kunder du har och hur många användare du vill registrera. Det finns tre tillgängliga planer: Starter, Professional, Enterprise. Du kan förbinda dig till en månadsbetalning eller årlig fakturering, med den årliga faktureringen sparar du upp till 10 %.

Förrätt
  • $45 per månad (betalas årligen) med ytterligare $23 per extra användare du vill lägga till.
  • Detta inkluderar två användare.
Professionella
  • $450 per månad, betalas årligen med tillägg $90 per månad för extra användare.
  • Detta inkluderar fem användare.
Företag
  • 1,200 120 USD per månad med ytterligare XNUMX USD per månad per extra användare.
  • Detta är endast tillgängligt på en årsprenumeration
  • Den omfattar tio användare.

4. Omnisend

Omnisend-logotyp
Omnisend
4.6
(846)
Gratis plan tillgänglig
Omnisend är en omfattande e-postmarknadsföringsplattform som erbjuder ett brett utbud av funktioner för att hjälpa dig ... Lär dig mer om Omnisend

Bäst för e-handel

Omnisend är inriktat på onlinehandlare som försöker göra mer försäljning och engagera sin publik. Den kommer packad med ett brett utbud av försäljningsfokuserade marknadsföringsfunktioner, inklusive SMS-marknadsföring och omnikanallösningar.

Förutom sin omfattande svit av funktioner är Omnisend också känt för sin användarvänlighet. I skrivande stund litar mer än 70,000 XNUMX e-handelsvarumärken på dess kapacitet.

Funktioner

  • Skapa e-postmeddelanden: Skapa köpbara e-postmeddelanden baserat på e-postmallar och Omnisends dra-och-släpp-innehållsredigerare. Dra nytta av dynamiska innehållsblockeringar och rabatter.
  • Marknadsautomation: Öka försäljningen med förbyggda e-handelsarbetsflöden, eller skapa dina egna automatiseringar med en dra-och-släpp-redigerare. Dela automatiseringar baserade på villkorlig logik.
  • Konsument data: Få insikt i din kunds livscykelstadier, shopping och beteende på plats, message engagemang och mycket mer.
  • Omni-channel marknadsföring: Automatisera din marknadsföring över flera kanaler, inklusive e-post, SMS, webb-push-meddelanden och Facebook-retargeting-synkronisering.

Omnisend Prissättning

Omnisends prissättning beror på hur många personer du skickar e-post till. Utöver detta finns det tre planer, varav den första är gratis.

Nedan jämför vi priset för en prenumerantlista med 500 kontakter.

Gratis plan: Gäller för upp till 250 kontakter och 500 e-postmeddelanden per månad. Du kan skicka upp till 60 SMS och använda grundläggande funktioner, inklusive förbyggda e-postmallar och arbetsflöden, försäljnings- och resultatrapporter, popup-fönster och registreringsformulär och A/B-testning.

Standard: $16 per månad. Här kan du skicka upp till 6,000 60 mejl per månad. Du får också tillgång till en kundframgångshanterare om du har fler än 24 7 kontakter, och du låser upp livechattsupport dygnet runt.

Pro: $59 per månad. Skicka obegränsat med e-post och upp till 3,933 24 SMS per månad. Du får även avancerad rapportering och prioriterad support dygnet runt.

Klicka nedan för att lära dig mer om funktioner och priser.

5. Sendinblue

Bästa Budget Marketing Automation Software

Med över tio års erfarenhet, Sendinblue används i över 160 länder och har cirka 300,000 XNUMX användare.

Sendinblue är en intuitiv, prisvärd plattform som framgångsrikt sätter marknadsföringsautomatisering i händerna på mindre företag med mindre budgetar. Den kombinerar ett brett utbud av funktioner, inklusive e-post- och SMS-marknadsföring, livechatt, en CRM och en konsoliderad inkorg där ditt team kan spåra kommunikation.

Du kan generera potentiella kunder med registreringsformulär och målsidor och till och med lansera Facebook-annonskampanjer från din instrumentpanel.

Funktioner

  • E-postdesign: Det är enkelt att skapa professionella e-postmeddelanden. Du kan välja en mall och anpassa den eller bygga en ny design från grunden med hjälp av Sendinblues intuitiva dra och släpp-byggare.
  • Anpassa ditt e-postinnehåll: Lägg dynamiskt till text i ditt e-postinnehåll, inklusive din kontakts namn. Du kan också automatisera din segmentering och marknadsföringsages.
  • Skapa obegränsade kontaktlistor: Du kan gruppera kontakter hur du vill – kön, plats, köphistorik, etc.
  • SMS-marknadsföring: Skicka smssages att kommunicera mer direkt med konsumenterna.

Sendinblue Priser

Sendinblue erbjuder en freemium plan. Här kan du skicka upp till 300 e-postmeddelanden per dag till ett obegränsat antal kontakter. Dina e-postmeddelanden kommer dock att ha Sendinblues annonser på dem, och du kan inte komma åt de mer avancerade funktionerna.

Sedan finns det tre premiumplaner. Priserna nedan är baserade på 20,000 XNUMX e-postmeddelanden i månaden. Ju fler e-postmeddelanden du vill skicka, desto högre pris.

  • Lite: $25 per månad – Det finns ingen daglig sändningsgräns, och du kan valfritt lägga till A/B-testning och ta bort Sendinblues branding.
  • Premium: $65 per månad – Inga fler annonser, och du kan komma åt A/B-tester och Facebook-annonser. Du får fem landningssidor inkluderade och tre inkorgar för ditt team. Du får också mer avancerade rapporter.
  • Företag: Skräddarsydda priser – Kommer med ett obegränsat antal målsidor och användarinkorgar.

6. GetResponse

GetResponse Logotyp
GetResponse
4.3
(678)
Gratis plan tillgänglig
GetResponse är en pålitlig programvara för e-postmarknadsföring med funktioner för marknadsföringsautomatisering som kan... Läs mer om GetResponse

Bäst för startups

Grundades 1998, GetResponse erbjuder startups marknadsföringsautomation, en webbplatsbyggare, funktioner för e-postmarknadsföring och försäljningskonverteringskanaler.

Det är ett kraftfullt verktyg som ger allt du behöver för att automatisera dina marknadsföringsinsatser och skapa webbsidor. Installationen är enkel. Du använder bara förbyggda arbetsflöden för att kickstarta specifika kampanjer, eller så kan du bygga dina egna från grunden.

Du kan skicka automatiska e-postmeddelanden till nya prenumeranter för att locka dem med erbjudanden och nå ut till övergivna kundvagnskunder.

Du kan anpassa kundkommunikationen för ytterligare engagemang, och med hjälp av data om dina kunders beteende kan du skräddarsy kampanjer för att möta deras exakta behov.

Funktioner

  • E-postmarknadsföring: Skicka personliga och relevanta automatiserade e-postmarknadsföringskampanjer baserade på kundernas beteenden
  • Kontaktprofiler: Bygg individuella kundkontaktprofiler med obegränsade taggar. Du kan också övervaka engagemangspoäng för att bättre utvärdera kundernas beteende.
  • Dela automatiskt blogginnehåll: Använd fördesignade RSS-till-e-postmallar för att driva ut ditt innehåll; du kan också automatiskt dela på Facebook och Twitter.
  • Generering av leads: Skapa och publicera målsidor och skapa registreringsformulär med anpassade fält.

GetResponse Priser

Det är gratis att skapa en GetResponse konto. Det finns flera individuella planer, inklusive ett gratisprogram som är perfekt för nystartade företag eller alla som vill prova innan de köper. Dessutom finns det en separat prisstruktur som är lämplig för medelstora och stora företag.

Den kostnadsfria planen erbjuder upp till 500 kontakter, obegränsade nyhetsbrev, en målsida, tillgång till webbplatsbyggaren och du kan ansluta din egen domän och registreringsformulär. Efter det finns det tre individuella betalda planer. Priserna baseras på antalet kontakter du har (från 1,000 100,000 för varje program, stiger till 12 24), och ju längre du tar en plan, desto billigare är det. Du kan välja att betala månadsvis, var XNUMX:e månad eller var XNUMX:e månad; rabatter erbjuds på de två sistnämnda.

Baserat på 1,000 XNUMX kontakter och årlig fakturering:

  • Grundläggande: $15.58 per månad – Förutom de kostnadsfria funktionerna får du också grundläggande kundsegmentering, e-postschemaläggning, obegränsade målsidor och du kan bygga så många webbplatser du vill.
  • Plus: $48.38 per månad – Ytterligare funktioner inkluderar marknadsföringsautomation, avancerad segmentering, etc.
  • Professionell: $97.58 per månad – Obegränsade automatiseringar ingår i denna plan såväl som obegränsade försäljningstrattar, e-handelsfunktioner och mycket mer.

Det finns två andra planer: Max och Max2 för medelstora och stora företag. Priserna anpassas efter antalet kontakter du har, SMS messages du vill skicka och hur många kontoanvändare du behöver.

7. Pardot från Salesforce

Bäst för B2B-marknadsföring

Salesforce beskriver Pardot som en Marketing Cloud Account Engagement-plattform. Det är en B2B-lösning som hjälper företag att förenkla sin marknadsföring, inklusive försäljningsautomatisering, vård av leads och förstå vilken inverkan din automatiserade marknadsföring har på dina intäkter.

Det automatiserade marknadsföringsverktyget ger företag funktioner för att rikta in sig på nya potentiella kunder, flytta dem genom försäljningstratten, och återanslut med kalla kablar. Du kan också fatta bättre marknadsföringsbeslut med hjälp av försäljnings- och kunddata till ditt förfogande.

Funktioner

  • Skicka automatiska e-postmeddelanden: Potentiella utlösare inkluderar användningsinteraktioner, tid och andra anpassade variabler.
  • Anpassade meddelanden: Använd data för att skicka automatiserade och personliga meddelandensages till kunderna
  • Håll dig uppdaterad: Få kundbeteendevarningar i realtid.
  • En centraliserad marknadsföringsplattform: Hantera och spåra dina marknadsföringsinsatser, inklusive webbseminarier och evenemang, från bekvämligheten från ett ställe

Pardot prissättning

Pardot har fyra prisnivåer. För att upprepa, den här lösningen riktar sig till större företag, säljteam, stora e-postkampanjer och så vidare och återspeglas i prissättningen. Planer faktureras årligen och baseras på upp till 10,000 XNUMX kontakter:

  • Tillväxt: $1,250 XNUMX per månad – automatiserad marknadsföring med e-postmarknadsföring, anpassade meddelanden, spårning av potentiella kunder och vård av potentiella kunder.
  • Plus: 2,500 XNUMX USD per månad – avancerat dynamiskt innehåll över alla marknadsföringskanaler, Googles annonsordsintegration, avancerad e-postanalys, etc.
  • Avancerat: $4,000 XNUMX per månad – för företag som vill ha anpassad marknadsföringsautomation, API-åtkomst och en dedikerad IP-adress.
  • Företag: $15,000 XNUMX per månad – detta låser upp funktioner på företagsnivå, inklusive prediktiv analys och support.

Bästa gratis programvara för marknadsföringsautomatisering

Några av verktygen för marknadsföringsautomatisering som vi har nämnt ovan erbjuder gratisversioner. Dessa är bra om du precis har börjat och inte har mycket budget. Men tyvärr kommer gratisversioner vanligtvis med allvarliga begränsningar, så till slut måste du uppgradera förr eller senare. Till exempel kanske du bara får skicka e-post/sms till ett begränsat antal kontakter. Eller så får du inte tillgång till viktiga funktioner som automatisering, analys eller A/B-testning.

Ändå, om du tror att ett freemium-paket kan vara tillräckligt för att komma igång, finns det ingen risk att få det att fungera. Du kan få gratis konton med Sendinblue, Omnisendoch GetResponse.

Bästa marknadsföringsautomatiseringsprogramvaran för småföretag

För nystartade eller mindre företag är det viktigt att hålla kostnaderna nere. Men innan du hoppar in och väljer den första gratis programvaran för marknadsföringsautomation hittar du först, se vilka funktioner som ingår.

Anta att du har en budget och är beredd att investera i en betald plan. Du kan få en del eller till och med all automatisering du behöver med en grundläggande premiumplan. Till exempel med GetResponse för så lite som $15.58 per månad eller $9 per månad med ActiveCampaign om du betalar årligen.

Vårt bästa råd: Lista de verktyg du behöver innan du ger dig ut på en programvaruplan som erbjuder massor av funktioner som du kanske inte ens behöver.

Köpguide för Marketing Automation Software

Om du, efter att ha läst allt ovan, nu på allvar funderar på att köpa programvara för marknadsföringsautomation, här är en snabb köpguide som hjälper dig att styra dig i rätt riktning:

Vad är Marketing Automation Software?

Enkelt uttryckt är det marknadsföringsautomationsprogramvara som tar hand om rutinmässiga marknadsföringsuppgifter utan att du behöver anlita någon mänsklig interaktion. Detta kan inkludera e-postmarknadsföring, SMS-marknadsföring, marknadsföring på sociala medier, kundbeteendeinriktning/segmentering och analyser.

Din programvara bör tillhandahålla data som hjälper dig att optimera dina kampanjer för att hjälpa dig attrahera nya potentiella kunder och vårda befintliga kunder.

Vilka är fördelarna med Marketing Automation Software?

Förhoppningsvis har vår recension beskrivit några av de många fördelar som programvara för marknadsföringsautomation låser upp. Som sagt, här är en snabb sammanfattning:

  • Att automatisera dina marknadsföringsinsatser sparar dig och ditt team massor av tid
  • Du kan schemalägga kampanjer så att de går ut vid optimala tider
  • Få tillgång till data för att skapa mer riktad kommunikation
  • Du kan använda automatisering för att erbjuda ett mer personligt kundengagemang
  • Öka din försäljning genom att spåra och vårda leads och rikta in dig på kunder som inte köper första gången.
  • Få tillgång till korrekt kampanjrapportering

När du undersöker den bästa programvaran för marknadsföringsautomation för ditt företag skadar det inte att använda listan ovan som utgångspunkt.

Vad ska man leta efter i den bästa programvaran för marknadsföringsautomation?

När det är dags att fatta ditt beslut, här är några tips om vad du ska leta efter:

Pris

Vi har redan pratat om fördelarna med att använda en gratis plan när du precis har börjat. Det är dock lika viktigt att kontrollera dolda avgifter (t.ex. för integrationer), långa bindningstider eller att behöva betala extra för ytterligare funktioner och kundsupport. Kontakta leverantören direkt om webbplatsen inte är transparent om dessa avgifter.

Affärsstorlek

Det finns liten nytta av att investera i en omfattande marknadsföringsautomationslösning när du driver ett småskaligt företag. Helst vill du ha en plattform som kan växa med dig. Så när ditt företag får fler försäljningar och kunder kan du uppgradera till en plan som tar emot och påskyndar den tillväxten. Med andra ord, leta efter en skalbar lösning som inte begränsar vad du kan göra i framtiden.

Funktioner

Du måste undersöka utbudet av funktioner innan du bestämmer dig. Se i synnerhet till att du kan anpassa din marknadsföringsautomation som du vill. Du kanske också vill dubbelkolla de tillgängliga leadgenereringsfunktionerna, A/B-testning, målgruppssegmentering, automatisering av sociala medier och analyser.

Helpdesk

Även om din programvara är enkel att använda och förstådd, är det alltid värt att titta på den kundsupport du kommer att få. Detta är särskilt fallet om du har en gratis plan eller ett lägre pris. Använd recensionssajter som G2, Trustpilot och Capterra. Det är också värt att kontakta plattformens supportteam innan du investerar. På så sätt får du en känsla för deras lyhördhet. Du bör också utforska deras onlineresurser. Leta efter instruktionsvideor, webbseminarier och blogginlägg. Dessa kan hjälpa dig att reda ut eventuella problem du kan stöta på.

Vanliga frågor om marknadsföringsautomationsprogramvara

Sist men inte minst, låt oss svara på några av de vanligaste frågorna om marknadsföringsautomationsprogramvara:

F: När är den bästa tiden att använda ett marknadsföringsautomationsprogram?

När du väl har din affärsplan på plats (inklusive marknadsföring) kommer du helst att prenumerera på ett verktyg som kan minska tidskrävande uppgifter och hjälpa dig att bättre hantera kundrelationer.

F: Vad ska jag göra efter att ha registrerat mig med ett verktyg för marknadsföringsautomatisering?

När du har konfigurerat ditt konto, konfigurera din marknadsföringsautomatiseringsplattform och kontakta supportteamet/konsultera deras självhjälpsresurser. Återigen är det viktigt att ställa in saker och ting korrekt steg för steg i början för att säkerställa att du får ut det mesta av ditt nya verktyg.

F: Vilken är den bästa typen av automatisk marknadsföringskampanj?

Det finns inget kort svar på detta. Däremot skulle vi säga att personliga kampanjer, baserade på kundbeteende och som syftar till att vårda befintliga potentiella kunder och ta in nya, är de mest framgångsrika. Kampanjer bör också skräddarsys för att passa kundernas kommunikationspreferenser (SMS, e-post, sociala medier och så vidare).

Att välja den bästa programvaran för marknadsföringsautomation

Att välja den bästa programvaran för marknadsföringsautomatisering kan vara ett knepigt beslut. Men att välja rätt passform för dig beror på vad du vill ha av programvaran - vad behöver du förbättra? Vilka element behöver effektiviseras och automatiseras? Men det beror också på storleken på ditt företag, din budget och antalet kontakter du har.

Alla ovanstående alternativ kommer med e-postautomatisering, men de är specialiserade på olika saker. För att sammanfatta, här är våra bästa val för olika användningsfall:

Vi vill gärna höra dina erfarenheter av att använda några av de verktyg och programvara som nämns, så dela gärna detta med oss ​​i kommentarsfältet nedan!


Rekommenderad läsning Findstack.com

För att fortsätta din forskning, kolla in våra recensioner av bästa e-postmarknadsföringsprogram, bästa webinarprogramvaranoch bästa onlinekursplattformar att generera fler leads i år.

Rosie Greaves är en professionell innehållsstrateg som specialiserar sig på allt som rör digital marknadsföring, B2B och livsstil. Dessutom Findstack, kan du hitta hennes arbete publicerat på G2, Crazy Egg och e-handelsplattformar.
Prenumerera, få programvaruerbjudanden direkt till din inkorg.
Ansluta sig 5,300 XNUMX+ andra företagare hålla dig uppdaterad om alla de senaste erbjudandena.
Noll spam. Avsluta prenumerationen när som helst.

Liknande produkter...

GetResponse Logotyp
4.3
(678)
Gratis plan tillgänglig
GetResponse är en pålitlig programvara för e-postmarknadsföring med funktioner för marknadsföringsautomatisering som kan... Läs mer
HubSpot CRM-logotyp
Gratis plan tillgänglig
Hubspot CRM utvecklades ursprungligen som marknadsföringsprogram, men det har sedan dess utvecklats till att bli en... Läs mer
Keap Logotyp
4.3
(1,468)
Från 169.00 USD/månad
Tidigare känd som InfusionSoft, Keap är en allt-i-ett, molnbaserad sälj- och marknadsföringsprogramvara ... Läs mer