Unclaimed: Are arbetar kl Zoho Creator ?
Zoho Creator Kommentarer: 4.3/5 — Bra val
Zoho Creator är en lågkodsplattform för att bygga anpassade webb- och mobilapplikationer för företag med ett intuitivt dra-och-släpp-gränssnitt, vilket gör det enkelt för icke-tekniska användare att skapa och hantera sina egna applikationer. Några fantastiska funktioner i Zoho Creator inkluderar ett brett utbud av anpassningsbara mallar, integration med andra Zoho produkter och en robust analysplattform för att hjälpa användare att spåra sin applikations prestanda.
| Företag | Zoho i Spanien |
|---|---|
| År grundades | 2000 |
| Företagsstorlek | 10,001 + anställda |
| Huvudkontoret | Chennai, Tamil Nadu |
| Sociala medier |
| Capabilities |
API
|
|---|---|
| Segmentet |
Litet företag
Mid Market
Företag
|
| konfiguration | Moln / SaaS / webbaserad, mobil Android, mobil iPad, mobil iPhone |
| Utbildning | Dokumentation |
| Språk | Engelska |
Jämför Zoho Creator med andra populära verktyg i samma kategori.
Ganska enkelt att snabbt sätta ihop en app med liten eller ingen kodningserfarenhet
Fruktansvärt och oflexibelt användargränssnitt. Det går inte att publicera vår app till kunder och kundsupporten tar en evighet, OM de ens kan åtgärda problemet. Du är i princip utlämnad åt andra. Zoho, vilket skulle vara okej om de hade bättre kundsupport, men det har de inte.
Vi använder det för lagerhanteringssystem inom ett företag med upp till 50 anställda.
Snabbt och enkelt att skapa ett arkiv med detaljerad analys.
Rapporteringsmöjligheterna är allvarligt begränsade. Även de mest flexibla "sidrapporterna" är klumpiga och innehåller massor av oanvänt utrymme, medan användare måste skrolla igenom små paneler för att se faktisk data. Konkurrenternas lösningar är bättre på att justera panelstorlekar i farten så att information prioriteras. Säkerhetskopieringar fungerar inte. Jag började betala för funktionen för 10 månader sedan och kan fortfarande inte generera fungerande säkerhetskopior. Jag kan inte återställa några säkerhetskopior och även att skapa dem är sporadiskt. Teknisk support suger. Om du kan hitta rätt version av användarhandboken är informationen ofullständig. Forumdiskussioner med flera personer som rapporterar samma problem förblir obesvarade i åratal. Det enda sättet jag kan få teamet att svara är genom att kopiera e-postmeddelandena till supportchefen, och även de svaren tar vanligtvis 2 veckor.
Jag försöker skapa ett arkiv med labresultat för analys och jämförelser, men det är opålitligt utan säkerhetskopior.
Definitivt den ZOHO Programvaran är utmärkt men speciellt chattsupport ZOHO EN är som en mardröm
Vi är verksamma inom utbildningsbranschen. Vi har implementerat ZOHO CRM i april 2023 med endast 2 användare och på bara 6 månader har vi nått 91 användare tack vare bra chattsupport ZOHO CRM. Nyligen har vi gått över till ZOHO ETT eftersom vi har beslutat att genomföra ZOHO Verktyg i alla andra avdelningar också. Nu möter vi mycket dålig respons från ZOHO ONEs chattsupport. Agenterna är inte tillräckligt kunniga, de försöker bara avsluta chatten varje gång och de har ingen möjlighet till lösning. Många gånger läser agenterna inte våra meddelanden.sageoch frågar samma sak om och om igen, och på grund av mindre kunniga eskalerar agenterna problemet till andra team och säger att de kommer att få ett e-postmeddelande. Detta hände oftast, även vid små problem, vilket påverkar vår tillväxt. Vi har tagit upp problemet med ZOHO ETT lag men de kan inte heller ge en lösning. Nu har vi beslutat att lägga ner ZOHO ETT och tillbaka till ZOHO CRM, vi kommer att använda andra verktyg för våra andra avdelningar. Baserat på vår erfarenhet rekommenderar vi att istället ZOHO ETT, använd individuella verktyg så att du kan få bra stöd från experten på just det verktyget. Sahil Chopra VD - Aimlay
Som jag nämnde tidigare, ZOHO ONE är fantastisk men chattsupporten är mer än värre!!!
Det är enkelt att skapa relativt enkla, formulärbaserade applikationer. Det finns bra integration för vissa funktioner som streckkoder, signaturer, foton etc. som inte alla appbyggare har. Mobilgränssnittet är en stark punkt jämfört med andra alternativ.
Supporten – som tidigare var mycket tillgänglig, lyhörd och kompetent – har nu dök ner. Medan supportrepresentanter tidigare var tillgängliga via chatt i nästan realtid, har det nu gått månader sedan vi kunde få en livechattrepresentant att svara, och även enkla eller brådskande problem tar dagar att lösa. Nyligen hade vi två arbetsdagars driftstopp på grund av ett enkelt licenstilldelningsproblem som 3–4 tekniker inte kunde lösa.
Vi använder detta för att hantera intern produktionsuppföljning och fakturering.
Jag gillar ingenting om Zoho Skapare. Den påstår sig vara prisvärd men du måste betala för varje användare som behöver komma åt appen du har skapat.
Verktyget har en lång inlärningskurva och är inte intuitivt att använda; vi stötte på problem med åtkomst och tillgängliga funktioner från början. IT-supporten är inte kunnig och tar lång tid att svara, och när de väl svarar svarar de inte fullt ut på förfrågningar; man måste betala per ytterligare användare så verktyget är inte skalbart; man behöver påstås ha åtkomst som superadministratör för att ha de flesta funktioner tillgängliga, vilket inte är logiskt ur ett utvecklingsperspektiv.
Jag ser inte mycket nytta av det här verktyget. Det är väldigt begränsande vad gäller funktioner. Det är inte transparent vad gäller vad som ingår i det abonnemang du köpte. Jag skapade en gratis provperiod och betalade för ett premiumabonnemang och jag kan se så många funktioner (som jag tror är en grundläggande funktion som är nödvändig för att faktiskt bygga något) som inte är tillgängliga i premiumabonnemanget.
Jag gillar att med tillräckligt med kunskap kan man verkligen anpassa i all oändlighet. Man kan hitta ett sätt att skapa i stort sett vilken funktion som helst som helst.
Jag gillar INTE att när man behöver hjälp är det nästan omöjligt att få den. Att söka på deras oändliga sidor med supportinformation är det värsta, och om man startar en chatt eller ett mejl skickar de en helt irrelevant länk, så man är bara tillbaka till att söka i oändliga forum, supportvideor som är alla föråldrade och instruktioner till ett system de inte ens använder längre. Kundtjänsten är minst sagt bristfällig, men som tur är för dem har de en riktigt bra produkt som inte matchas av någon av deras konkurrenter. Ganska säker på att de försöker irritera mig tills jag bara anlitar dem för att göra det åt mig.
Zoho är ett utmärkt sätt att hålla reda på information och relatera den till annan information. Automatiskt ifyllda, flerriktade relationer är inte något som deras konkurrenter kan erbjuda lika enkelt som Zoho burk. Det är vår huvudsakliga användning för den, och det är precis vad vi behövde. Den används också på mitt kontor som ett sätt att spåra utgångsdatum och meddela kunder om deras status i vårt system. Det är verkligen en fantastisk produkt, bara usel kundservice.