Unclaimed: Are arbetar kl SMTP.com ?
SMTP.com Prissättning: $ 25.00 till $500.00 / mån
SMTP.com Prisrecensioner
Det hjälper till att rensa ut falska e-postadresser vilket gör kampanjen mer effektiv och idiotsäker. Det är också enkelt att integrera det.
Prissättningen kan sänkas något och tekniskt sett verkar det okej.
Kampanjdriften blir enklare för mig och detaljerade mätvärden finns också tillgängliga som referens
SMTP.com är en kraftfull e-postrelätjänst med utmärkt leveransbarhet, perfekt för företag som skickar stora volymer e-post. Blandade kundtjänstrecensioner och högre priser för användare med låg volym kan dock avskräcka vissa. Tänk på din e-postvolym och önskad supportkvalitet innan du fattar ett beslut.
SMTP.com är kostnadseffektivt för företag som skickar stora e-postmeddelanden, men prissättningen kan vara hög för företag som bara skickar några tusen e-postmeddelanden per månad. Det finns mer prisvärda alternativ för mindre volymer.
En av de största utmaningarna för företag som skickar e-post är att se till att de når sina avsedda mottagare och undviker skräppostmappar. SMTP.com hanterar detta genom att använda dedikerade, vitlistade IP-adresser och robust infrastruktur, vilket ökar leveransgraden.
Bra e-postmarknadsföringsprodukt, bra leveransbarhet, med bra spårning och rapportering så att användarna kan förstå e-postmarknadsföringens prestanda. Tjänstens prestanda är pålitlig och produkten är lätt att använda. Bra produkt, rekommenderas till de som söker e-postmarknadsföringslösningar. Värt att prova.
Väntetiden för kundsupporten för utländska användare är lite lång, men det är rimligt och tjänsten är ganska pålitlig, prestandan sjunker inte. Det enda som inte är som det är nu är att prissättningen är mindre konkurrenskraftig på marknaden nu. Det vore bättre om priset kunde gå ner och erbjuda några gratis provperioder för nybörjare.
E-postmarknadsföring för att leverera reklammejl
Servicen var okej men det fanns mycket som inte var okej.
Så av någon anledning, och jag har aldrig stött på detta med ett serviceinriktat företag. De krävde 30 dagars uppsägningstid för att man skulle kunna säga upp avtalet. Så om du en dag inser att du inte behöver tjänsten längre och säger upp det, kan du förvänta dig att kanske inte få en proportionell återbetalning för den månaden, men du kan INTE förvänta dig att bli debiterad för ytterligare 30 dagar för nästa månad, för vad? I grund och botten stjäl de en extra månad från dig. Jag sa upp avtalet den 2 oktober, så jag fick inte bara ingen proportionell återbetalning för oktober (bra), utan de ville debitera mig för hela november månad. Återigen, för vad? Så jag sa upp mitt kreditkort så att de inte kunde debitera mig. Se upp. Du kommer alltid att behöva betala ytterligare 30 dagar oavsett när du säger upp avtalet. 100 % stöld och väldigt lömskt agerande.
Jag använde det för SMTP och kommer aldrig att använda det igen.
Josiah var hjälpsam när jag kunde chatta med honom via telefon medan jag försökte skapa mitt konto och lägga till de extra domänerna.
Jag registrerade mig för ett SMTP.com-konto den 14 mars 2023. Jag kunde lägga till min första domän utan problem men lärde mig snabbt att för att lägga till fler domäner måste man kontakta supporten för varje domän för att få den aktiverad hos dem. Förfrågningar om att lägga till domäner besvarades inte, så jag ringde och fick hjälp via telefon. Det var väldigt tråkigt, men jag fortsatte med det i ett par dagar för att få allt konfigurerat. En av domänerna hade ett sändningsfel av någon anledning. Jag vet fortfarande inte varför, och det kunde aldrig lösas. Jag är på Stillahavstid, och de är på Eastern Time, så supporten är touch-and-go. Chatt är aldrig tillgänglig... den går till ett e-postformulär. Telefonsupport är tillgänglig, men bara under dagtid EST. Jag har inte råd med ingen support tillgänglig på helgerna angående e-postleverans - om det finns problem måste jag veta att jag kan nå någon. Men det absolut VÄRSTA med SMTP.com är att försöka avsluta mitt konto! Jag har försökt avsluta mitt konto sedan den 20 mars. Jag bestämde mig snabbt för att SMTP.com inte skulle fungera för mig av de skäl jag redan nämnt. Jag flyttade alla mina domäner till en annan tjänst, fick igång allt den 20:e och begärde uppsägning via e-post till SMTP.com. Jag betalade till och med $30 faktura för hela månaden, trots att jag bara använde tjänsten i några dagar. Hittills har jag bara fått svaren "Varför avbokar ni?" och "Vi erbjuder er rabatt för att ni ska stanna." De ignorerar helt mina förfrågningar om att avsluta mitt konto! Jag har bett SEX gånger nu att få avboka. Löjligt.
SMTP.com gynnade mig inte som jag redan har beskrivit.
Ingenting. Det tog en evighet för dem att godkänna mitt konto så jag använde dem aldrig.
De återbetalar inte mina pengar. Jag registrerade mig för en gratis provperiod men använde den aldrig eftersom det tog en evighet att godkänna mitt konto. Sedan debiterar de mig... Nu återbetalar de inte? Så slemmigt och skitstövligt. Omöjligt att få tag på. Jag ringer dem och de kopplar mig inte vidare till någon som vet hur man hanterar problemet.
Jag ville ha automatiska e-postmeddelanden. Men har aldrig använt den här tjänsten.
Kostnaden var inte dålig, men alla våra e-postmeddelanden som använde den här tjänsten hade leveransproblem. Kanske för många som spammar med smtp.com? Inte säker... men vi hade inte mycket tur.
Mejlen verkade hamna i skräpposten ofta. Vi använde flera olika tjänster, inklusive Amazon SES och Send Grid, och smtp.com verkar ha de sämsta leveransresultaten av alla. När vi försökte avbryta köpet tog de på sig att behålla en extra betalning – snällt av dem. Jag skulle rekommendera att du hoppar över den här tjänsten och hittar något med bättre leveransbarhet. Vi har försökt i åratal att förbättra resultaten på den här plattformen och det är helt enkelt inte värt besväret.
SMTP.com gjorde det möjligt för oss att undvika att använda vår egen e-postadress när vi skickar massutskick av e-post. Detta håller din egen e-postadress borta från svartlistorna. Tyvärr gjorde leveransbarheten och tillförlitligheten hos SMTP.com det svårt för även våra anmälningslistor att få e-postmeddelandena i sin inkorg. Även om vi har använt SMTP.com i flera år var det alltid vår sista utväg.
Den levererade faktiskt vad den utlovade.
För priset du betalar för kan du få ett mycket bättre erbjudande med Amazons SES. Dessutom är avbokningspolicyn inte bra eftersom du måste ge 30 dagars uppsägningstid, vilket innebär att de lyckas pressa ut en extra månads prenumeration ur dig om du inte säger upp 30 dagar i förväg.
Jag använde SMTP.com för att säkerställa leverans av e-postmeddelanden på min webbplats. Det hjälpte mig med det.