Unclaimed: Are arbetar kl Salesforce Heroku ?
Salesforce Heroku Kommentarer: 4.3/5 — Bra val
Salesforce Heroku är en molnplattform som en tjänst (PaaS) som gör det möjligt för utvecklare att bygga, köra och skala applikationer i olika programmeringsspråk och ramverk i molnet. Det förenklar driftsättningsprocessen, hanterar infrastrukturen automatiskt och tillhandahåller integrerade datatjänster, vilket gör det lättare för utvecklare att fokusera på att skriva kod utan att oroa sig för de underliggande hårdvaru- eller mjukvaruskikten. Heroku stöder ett brett utbud av utvecklingsspråk, inklusive Ruby, Java, Node.js, Python och PHP, och erbjuder en mycket flexibel miljö för applikationsutveckling och distribution.
| Företag | Salesforce |
|---|---|
| År grundades | 1999 |
| Företagsstorlek | 10,001 + anställda |
| Huvudkontoret | San Francisco, Kalifornien |
| Sociala medier |
| Capabilities |
API
CLI
|
|---|---|
| Segmentet |
Litet företag
Företag
|
| konfiguration | Moln / SaaS / Web-baserat |
| Utbildning | Dokumentation |
| Språk | Engelska |
Jämför Salesforce Heroku med andra populära verktyg i samma kategori.
Dess utökningsmöjligheter, plugins och kommandoradsintegration. Man kan konfigurera en komplett stack på några minuter och fokusera på applikationen istället för att underhålla stacken.
Extra tjänster som krävs utöver den primära plattformen kostar mer om vi väljer att arbeta helt på Heroku-plattformen.
Skapar storskaliga webbplattformar för sociala aktiviteter. Det erbjuder alla typer av priser som passar dina behov och ger dig möjlighet att testa några kostnadsfritt.
Mestadels gratis, ganska lätt att använda, CLI fungerar bra
Uppgraderingsprocessen är inte direkt rolig
För att testa min testapp och leverera dem till webben
Dess CICD-integration med VCS som GitHub. Distribueringen är snabbare än konkurrenternas, som Render, och den har ett eget CLI-verktyg, vilket är praktiskt när du vill distribuera projekt som inte ligger på någon VCS och kontrollera loggar för applikationer utan att logga in på ditt konto i webbläsaren.
Att det nu blir betalt innebär att de har tagit bort deras gratisnivå, så även om du vill prova det måste du betala för det. Och det är lite dyrare än så. Dess webbhotell har också vissa problem. Du kommer att stöta på många problem när du arbetar med olika bibliotek som Puppeteerjs, vilket inte fungerar på deras webbhotell.
Det ger mig en lösning med ett enda klick för att konfigurera min utvecklingsserver och integrera CICD automatiskt. Med detta kan jag fokusera mer på utveckling snarare än driftsättning.
Enkel driftsättning och skalning och ingen huvudvärk med devops
Mycket dyrt, inte lämpligt för små och medelstora företag eller startups
Rest API-distributioner och mobila backends
Enkelheten att driftsätta och hastigheten att komma igång.
Det är ett ogenomskinligt system: det kan vara svårt att lista ut exakt vad som händer i någon del av systemet när saker går fel.
Den hastighet med vilken vi har kunnat driftsätta det till produktion har varit en konkurrensfördel och en enorm välsignelse för nya utvecklare.
Det är enkelt att få igång och driftsätta din app komplett med databas, appar etc., särskilt om du använder Ruby on Rails. Dokumentationen är bra och uppdaterad. Prissättningen är fantastisk. Det är billigt.
AVBROTT! EC2 går ner, det tar Heroku med sig. Avbrotten har dock gått mycket längre än så. Vi använder en delad Postgres-databas, och den fortsätter att gå ner och slår omkull oss. Sedan blir det ibland problem med omstart, så vi har ett kaskadproblem -- vi får ett databasavbrott, vi försöker starta om vår webbplats, och omstarten fungerar inte. Vi har varit nere i så många som 9 timmar åt gången, tillräckligt för att jag börjar fundera på att byta till någon annan leverantör som EngineYard. Det är väldigt kommandoradscentrerat. Det finns inte många användargränssnittsverktyg för att hjälpa nya användare, så det är mycket dokumentläsning att göra.
Ej tillhandahållen
De flesta molntjänster idag är inte så svåra att förstå. Det här tog lite tid att få grepp om, men när man väl har det på plats är alla system igång.
De flesta molntjänster idag är inte så svåra att förstå. Det här tog lite tid att få grepp om, men när man väl har det på plats är alla system igång.
Ej tillhandahållen
Det gör distributioner enkla med ett flertal tillgängliga tjänster som Postgres, Redis, RabbitMQ, datadog, NewRelic etc. med ett enda klick. Inget behov av att konfigurera docker och buildpacks är otroliga och sömlösa. Det tillhandahåller också produktions-, utvecklings-, staging- etc.-miljöer för att distribuera olika grenar av projektet för snabb testning och förhandsvisningar.
Heroku brukade erbjuda gratis dynos med en gräns på 730 timmar/månad, vilket räckte för en månad. Så i grund och botten var det en gratis PaaS för att driftsätta projekt. Gratis dynos skalades automatiskt till 0 och startade sömlöst när appen fick trafik. Men nu har de gratis dynosen utgått, så Heroku är inte längre en lämplig plattform för att driftsätta hobbyprojekt och visa upp dem.
Heroku eliminerar besväret med att manuellt driftsätta projekt eller konfigurera CI/CD-pipelines. Tilläggstjänster som Postgres, Redis, NewRelic etc. är enkla att installera. Heroku eliminerar också besväret med att konfigurera flera utvecklings-, staging- och produktionsmiljöer. Herokus rollback-funktioner är också användbara för att omedelbart återställa felaktiga driftsättningar.
ingenting alls, efter att Salesforce tog över Heroku - allt åkte till soptippen..
allt. för flera månader sedan avslutades min app utan någon anledning, jag har förlorat åtkomsten till mitt betalda prenumerationskonto, tvåstegsautentisering som jag var tvungen att ställa in nyligen - är inte ens ett alternativ, när jag loggar in säger den att ingen sådan användare finns, och när jag försöker ändra mitt lösenord - säger den att lösenordet är fel, så användaren måste vara där.. jag kontaktar supporten varje vecka, det är min måndag-morgon-tradition nu, jag ber dem att sluta debitera mig för den 1 x $7 dyno jag har prenumererat på för min app, och ingenting händer, de har ALDRIG svarat på mina e-postmeddelanden, det är verkligen löjligt, jag har helt enkelt inget sätt att avsluta en prenumeration, förutom att ersätta mitt kreditkort...
jag är inte säker på vad detta betyder...
Den är enkel att installera och gör i allmänhet vad den lovar. Tillräckligt enkel PaaS-leverantör. Problemen uppstår när du har kontraktsproblem eller behöver support...
Kort sagt, de kommer att försöka locka dig med kontrakt – till exempel att förlänga ett årskontrakt även om du pratar med supporten i förväg om att ändra eller säga upp det. Lita inte på dem eller förlita dig på god tro. I sann amerikansk stil kan sunt förnuft, medkänsla och tydliga affärsbehov inte åsidosätta deras kontrakt och hunger efter pengar. Du kan försöka bekämpa dem efteråt, men när &^%$ träffar fläkten och du behöver resonera med en människa, kommer det inte att hända. Vårt fall beskrivs nedan: Vi har drabbats fruktansvärt av Covid (reseteknikföretag) och därför föll vår trafik utför ett stup en månad eller två innan vår kontraktsförnyelse skulle ske. Vi förde aktiva diskussioner med deras team om hur vi kunde justera vår användarupplevelse.sage följaktligen. När vi närmade oss en lösning som skulle spara oss en massa pengar, sa de plötsligt "åh, för sent, ert kontrakt har förlängts så vi kan inte göra några ändringar, ni måste betala för x dynamometer även om ni inte använder dem". Vi påpekade att detta var löjligt, med tanke på att vi bokstavligen pratade med deras supportteam när det hände. Vi kände oss trötta, undersökte alternativ och hade ett alternativ tillgängligt som kunde spara företaget en summa som kunde vara avgörande för vår överlevnad. Efter att ha förklarat detta för vår representant och frågat vilka rimliga bestämmelser det fanns för att helt enkelt betala för det vi hade använt och avsluta kontraktet (vilket ändå inte borde ha förlängts) hoppade de omedelbart till att hota oss och sa att om vi inte betalade för hela kontraktet så skulle de skicka inkassobyråer! Vi tyckte att detta var mycket olämpligt och bad att få prata med deras chef. Det som följde var en cirkus av eskaleringar och byråkrati, som alla ledde till att människor på olika nivåer skyllde på processer för varför vi inte bara kunde betala för det vi hade använt och säga upp kontraktet (vilket, återigen, i god tro inte borde ha rullat ut från början). Så småningom erbjöd de en mycket liten eftergift (vi skulle fortfarande behöva betala för mer än vi använde) men inga rimliga utträdesvillkor.
PaaS är relativt användbart och undviker anställningar av dev ops - även om AWS har alternativ med låg hantering nuförtiden.