( 416 )
Unclaimed: Are arbetar kl PostHog ?
PostHog Kommentarer: 4.4/5 — Bra val
PostHog är en analysplattform med öppen källkod designad för att hjälpa programvaruteam att förstå användarbeteende, förbättra produkter och driva tillväxt. Den erbjuder en uppsättning verktyg för händelsespårning, värmekartor, sessionsinspelning och funktionsflaggor, vilket gör det möjligt för utvecklare och produktansvariga att få insikter i hur användare interagerar med sina applikationer.
PostHog används också ofta som valfri produktanalys i Indie hacker och Product Management tekniska stackar.
| Capabilities |
API
CLI
OSS
|
|---|---|
| Segmentet |
Litet företag
Företag
|
| konfiguration | Moln / SaaS / webbaserad, lokal Linux |
| Utbildning | Dokumentation |
| Språk | Engelska |
Jämför PostHog med andra populära verktyg i samma kategori.
Massor av funktioner och lätt att implementera. Användargränssnittet är välgjort och roligt.
För tidigt att säga något riktigt negativt som är värt att nämna.
Använder sessionsuppspelning för att få insikter i vilket beteende som orsakar buggar. Planerar att även använda funktionsflaggning och annan analys när vår produkt lanseras.
Efter att ha använt MixPanel har migreringen till Posthog varit ett av de enklaste sätten att samla in analyser. Sessionsuppspelningar är fantastiska.
Ingen mobilapp för mig att ställa in aviseringar för vissa åtgärder
Posthog hjälper mig att se hur funktionerna på webbplatsen presterar och om de får användare att falla av
- Utmärkt dokumentation - Tips över hela instrumentpanelen - Användarforum - Väldigt lätt att använda - Det enklaste sättet jag hittills har hittat för att lära känna dina användare ordentligt
Hittills har jag inte lyckats hitta något negativt.
Jag använde en mängd verktyg för att spåra mina användares beteende. Alla andra verktyg med den här uppsättningen funktioner var inte GDPR-kompatibla!
Att hoppa in i PostHog var som att hitta min stam. Det har den här känslan som bara är... för utvecklare, du vet? Dokumentationen är revolutionerande – tydlig, koncis och de är faktiskt begripliga (ett sällsynt fynd i utvecklarvärlden). Det är som att de står bakom dig innan du ens vet att du behöver det. Och människorna? Har inte hoppat djupt in i communitypoolen än, men de få inlägg jag har gjort? Superresponsiv. Känns bra att veta att det finns hjälp runt hörnet om du stöter på problem.
Det går inte helt smidigt – jag stötte på några gupp här och där. Inget som fick mig att vilja hoppa av dock. Gänget bakom PostHog verkar vara på gång och lappa hål redan innan de blir riktiga problem. Mer specifikt hade de några problem med sina funktionsflaggor. Så jag implementerade mina egna istället.
PostHog har varit som att hitta ett hemligt vapen i min kodningsarsenal. Tidigare kändes det som gissningar att förstå användarinteraktioner, men nu är det som att ha röntgenbild av hur användare interagerar med mina projekt. Det skär igenom röran och ger mig kristallklara insikter som vägleder mina beslut. Inget mer sammanfogande av analyser från olika källor; PostHog samlar allt under ett tak, vilket gör mitt liv mycket enklare. Det handlar inte bara om att undvika misstag; det handlar om att fördubbla det som fungerar, förfina min metod och leverera funktioner som användarna faktiskt vill ha. Det här är inte bara data för datas skull; det är handlingskraftig intelligens som har förstärkt min utvecklingsprocess, sparat tid och ökat mitt självförtroende i varje uppdatering jag rullar ut. Med PostHog kodar jag inte bara; jag skapar med syfte, och det har varit revolutionerande.
Väldigt enkel att konfigurera och väldigt bra på att identifiera användare i flera sessioner. Jag hade en bra upplevelse med kundsupporten efter att ha haft ett problem, rapporterat en bugg och det åtgärdats på mindre än 24 timmar.
Jag hade några problem relaterade till kohorter och analyser. Jag vet att min användare uppfyllde kriterierna, men den visades inte i instrumentpanelen.
Att veta vad våra användare gör på plattformen och hur de interagerar. Rageclicks har visat sig vara ett riktigt användbart mått. Sessionsuppspelningar är också mycket bra och enkla att använda.
Anpassat händelseregistreringssystem som utvecklare ger nästa nivå av möjligheter att spåra alla typer av händelser
datapipelinesystemet skulle kunna utökas, ser lite tomt och oprofessionellt ut
Hjälp oss att förstå hur användare använder användargränssnittet istället för att gissa eller ställa frågor till dem i en undersökning.
Jag gillar att kunna se exakt var och hur användare använder vår plattform.
Hemsidan där inspelningar listas är inte så intuitiv för mig. Jag är inte säker på hur de konfigurerar ordningen för inspelningar som visas.
Det har hjälpt mig att identifiera punkter på våra webbplatser som användare upplever som förvirrande
Dokumentationen är väldigt lätt att följa och har guider för många ramverk, som Remix. Kunde komma igång riktigt snabbt.
Att lägga till analyser i instrumentpanelen var lite svårt och förvirrande.
Förstå var en användare aktiverar en funktion i vår app.
Jag tycker att det bästa med Posthog är att den är enkel att installera och snabb att konfigurera instrumentpanelen. Jag såg sessionerna på en minut. Det var galet.
Det enda jag kan klaga på är webbdesignen. Förslagspanelen till höger är användbar, men jag gillar inte att den visas varje gång jag loggar in på Posthog.
Vi använde tre olika verktyg tidigare, men nu använder vi bara Posthog. Dessutom är gratisversionen jättebra!
Förmodligen ett av de bästa analysverktygen som finns. Det skapar automatiskt händelser om jag inte skapade några manuellt, baserat på knapparna på webbsidan. Det skapar inte bara händelser utan ger också insikter direkt ur lådan utan någon konfiguration på instrumentpanelen. Integrationen kan bara göras med en enda kodrad. Det andra bästa är den hänvisande domänen, jag behöver inte lägga till UTM-parametrar manuellt, den upptäcker automatiskt den hänvisande domänen och ger en instrumentpanel baserad på den. Sessionsuppspelningarna är också bra för att förstå användarbeteendet och känna till de edge-case som vi kan ha missat under byggandet. Verktygsfältet är det bästa, det låter oss veta vilken knapp som har tryckts ner mest, fungerar uppmaningen eller inte, och låter oss A/B-testa med hjälp av detta. Sist men inte minst är gratisnivån väldigt generös och jag älskar den.
Lite överväldigande i början, att gå från Google Analytics är inte bara väldigt intuitivt, men nu när jag har använt det ett tag älskar jag det.
Jag har använt Google Analytics och Clevertap ett tag och det var lite smärtsamt att ha två olika dashboards för att göra samma sak (förstå användarbeteende). Vi hittade två alternativ, Posthog, och ett liknande, men Posthog var bäst för vårt användningsfall eftersom vi också behövde sessionsuppspelningar eftersom vi hade många edge-fall och visste att vi missade många användare på grund av felfallen.