Unclaimed: Are arbetar kl Greenhouse ?
Greenhouse Priser Planer, kostnader och vad du får år 2026
Växthus Priser recensioner
*Lätt för alla våra team att använda och ha allt de behöver nära till hands! *Implementeringen var en barnlek och teamet gjorde ett utmärkt jobb och såg till att vi hade allt vi behövde. *Detta integrerades sömlöst med Rippling och vår andra teknikplattform. *Hela vår organisation använder nu detta för remisser och med integrationen med vårt lönesystem har det eliminerat gissningsarbetet för anställda som får betalt för remisser i tid.
*Önskar att det fanns ett alternativ att inte behöva använda Docusign för erbjudandebrev.
Greenhouse har hjälpt oss redan innan det implementerades med förväntningarna på hur det här verktyget kommer att föra vår organisation framåt. Att ha ett verktyg som kommunicerar med alla våra andra system och låter oss ställa in poängkort/intervjusteg/etc. på ett ställe utan att behöva använda ett Google Sheet, har varit fantastiskt.
Så lätt det är att navigera. Jag älskar också de mätvärden som den tillhandahåller.
Jag tror att den enda nackdelen skulle vara priset i förhållande till värdet.
Hjälper oss att framgångsrikt rekrytera kandidater, intervjua dem och driva dem genom alla steg.
Efter att ha använt fler än fem andra ATS-alternativ på marknaden kan jag med säkerhet säga att GH är min favorit – plattformen är välkonfigurerad, lättanvänd och lättförståelig (min utbildnings- och uppstartstid var så kort att jag använde den tryggt på under en vecka). Instrumentpanelsfunktionen samlar allt jag behöver på ett lättillgängligt ställe, så när jag loggar in varje morgon kan jag snabbt skanna allt jag behöver se – och jag älskar att den är anpassningsbar, så att du kan göra den till din egen. I min roll söker jag aktivt upp talanger varje dag, schemalägger intervjuer, (ibland) genomför intervjuer, publicerar på interna och externa jobbportaler, granskar jobbannonser, granskar kick-off/intagningsformulär från rekryteringschefer... och mer... och allt finns där och är lättåtkomligt. Jag älskar också hur varje kandidatprofil är konfigurerad, stegen är lätta att se och hur kandidater kan gå igenom dem, och när det gäller att schemalägga eller mejla kandidater är knapparna för att göra detta så lätta att hitta och stegen är så lätta att följa... det är nästan omöjligt att inte göra detta snabbt! Integrationerna är också fantastiska – nästan alla alternativ du kan tänka dig finns där och är enkla att konfigurera. Att importera kandidater från olika källor är en barnlek. Rapporteringen på GH är också ganska robust – mycket mer rapportering än andra plattformar jag har använt tidigare – och när du har frågor är en datainformatör ivrig att hjälpa dig att konfigurera nya rapporter, förstå rapporterna mer fullständigt och göra ändringar efter behov. Ur ett rekryterings-, sourcing- och varumärkesperspektiv har dessa rapporter verkligen hjälpt oss. För mig är den största vinsten med GH användarvänligheten och funktionaliteten (inklusive de många anpassningsbara funktionerna och rapporterna). Väl värt oavsett vilken investering du överväger, jag rekommenderar starkt GH för alla team.
Det här är svårt eftersom jag tenderar att inte fokusera på de negativa sakerna (generellt), men jag skulle säga att den interna jobbannonsen inte är den snyggaste? Den är inte särskilt spännande för interna anställda att bläddra och kolla in, så om det är något som ditt företag kommer att använda mycket skulle jag bara säga att man bör förbereda sig för att bygga upp entusiasm kring intern mobilitet utanför plattformen. Priset var ett större åtagande än andra plattformar jag har övervägt tidigare, men efter att ha valt de andra plattformarna och använt dem i över 1 år, och nu det sista året i GH, kan jag säga att om du kan slå till är investeringen i GH väl värd det. Verktyget är ärligt talat starkare än sina konkurrenter, så du får verkligen vad du betalar för. Jag vet att detta kanske är ett hinder för mindre organisationer, men jag skulle säga att det är värt det för att förbereda ditt företag/rekryteringsteam för framgång från dag 1.. så om möjligt, hitta utrymme för de extra utgifterna i din budget.
Det största problemet som GH hjälper oss att lösa är processhantering, kandidatupplevelse och samordning av intervjuprocesser. Innan jag började med GH (eller någon annan plattform för den delen) har jag arbetat i team som gjorde saker manuellt, fört anteckningar på olika ställen, använt Excel för att spåra kandidater... allt det där man ryser vid att höra. GH är ett verktyg som gör det möjligt för hela vårt rekryteringsteam, rekryterare, rekryteringschefer, sourcingansvariga, koordinatorer etc. att arbeta på ett ställe och ha all information och alla svar de behöver på ett ställe. GH erbjuder verktyg som förenklar vår process och säkerställer att vi skapar en process som också är kandidatvänlig – några av mina favoriter är de poängkort som vi kan anpassa och använda i varje intervju, pipeline-vyn för varje roll där du kan se exakt hur många kandidater som är i varje steg och i hur många dagar, och rapporteringen om dagar i steg, tid till anställning etc. Alla dessa funktioner har bidragit till att säkerställa att vi kör den mest effektiva rekryteringsprocess som möjligt.
Greenhouse säkerställer att er rekryteringsprocess är strukturerad och organiserad, det hjälper till att samordna rekryteringsteam och fatta välgrundade rekryteringsbeslut. Det är lätt att använda, användarvänligt och idiotsäkert. AccountTeam och supportteamet är stödjande, vänliga, kunniga och de svarar snabbt på era förfrågningar. Greenhouse erbjuder också mycket innehåll och utbildningsmöjligheter för att stödja er inlärningsresa som företag, om det behövs.
Schemaläggningsfunktionen skulle behöva lite mer uppmärksamhet, och det skulle kunna vara mer transparent att få in ändringar eller förfrågningar i färdplanen. Produkten har en hög prissättning och passar därför kanske inte alla företag, vilket är synd eftersom det verkligen är ett bra ATS - baserat på våra krav, det bästa ATS.
Greenhouse har hjälpt oss att utveckla mognadsnivåerna inom rekryteringsprocessen; att få människor att samarbeta, att göra objektiva urval och att fatta välgrundade anställningsbeslut. Dessutom hjälper Greenhouses datadrivna bas oss att få insikter om trender och möjligheter att förbättra oss.
Användarvänlig Anpassningsbar Möjliggör automatisering Självbetjäningsverktyg för rapportering Frekventa produktlanseringar Extremt hjälpsam och engagerad kundservice
Prisstruktur - betala för produkter som inte behöver (CRM) Svårt att få begärda produktuppdateringar Brist på uppdateringar på administratörssidor (erbjudandemallar, godkännanden etc.)
Greenhouse ger oss en central plattform för att lagra all vår rekryteringsprocessdata (antal anställda, pipeline etc.)
När jag började arbeta använde vårt företag Greenhouse. Detta var min första erfarenhet av det, och jag kunde lära mig själv hur man använder det i grunden. Detta ATS är det mest användarvänliga programmet på marknaden.
Jag har arbetat med flera ATS-program och önskar att Greenhouse erbjöd fler alternativ, som till exempel feedback från sökande. Jag skulle också vilja se att de fyller gapet mellan rekryterare och rekryteringschef.
Greenhouse har hjälpt mig att framgångsrikt rekrytera kvalificerade kandidater till flera olika tjänster, även på en mycket tuff marknad. ATS är lätt att använda och kostnaden är mycket rimlig.
anpassningsbara rekryteringsarbetsflöden, omfattande rapportering och analyser samt integrationer med andra HR-verktyg och plattformar.
dess relativt höga pris jämfört med annan rekryteringsprogramvara, plattformens komplexitet och behovet av omfattande utbildning för att fullt ut kunna utnyttja alla dess funktioner.
- Begränsad insyn i rekryteringsstatistik - Svårigheter att samarbeta mellan team
Kandidatupplevelsen, ledarsynligheten, tillgången till data och färdiga rapporter, användbarheten och kostnaden är oöverträffade. Jag har använt över ett dussin ATS i min professionella karriär och den här vinner priset. Om du någonsin stöter på problem erbjuds support dygnet runt och de guidar dig igenom eventuella problem du har på enskilt plan. Utan tvekan bäst.
Zoom-schemaläggningen har varit ett problem för oss. Många intervjuer missades på grund av personliga mötesrum. Detta skapade många problem under en kort tid. Såvitt jag vet åtgärdades det tidigare men efter en uppdatering återgick det till det igen.
De ger massor av tid tillbaka till mig och mitt team med sin automatisering av kandidatmeddelanden, aviseringar, förenkling av processer, rapportering och rekrytering/onboarding.