Unclaimed: Are arbetar kl Chatfuel ?
Chatfuel Kommentarer: 4.5/5 — Högt betyg
Chatfuel är en molnbaserad meddelandelösning som hjälper små till stora företag att förbättra marknadsföringen över Facebook Messenger med hjälp av artificiell intelligens (AI) chatbots. Med Chatfuel kan användare skicka automatiska svar på vanliga frågor (FAQs) och omdirigera pågående chattar till säljare för ytterligare frågor. Chatfuel tillåter också organisationer att konfigurera botflöden genom att lägga till färdigheter som att samla in kunders e-postadresser eller exportera information till Google Sheets.
| Capabilities |
AI
API
|
|---|---|
| Segmentet |
Litet företag
Mid Market
Företag
|
| konfiguration | Moln / SaaS / webbaserad, mobil Android, mobil iPhone |
| Support | 24/7 (liverepresentant), chatt, e-post/hjälp, vanliga frågor/forum, kunskapsbas, telefonsupport |
| Utbildning | Dokumentation |
| Språk | Engelska |
Jämför Chatfuel med andra populära verktyg i samma kategori.
Chatfuel är en enkel plattform som även den utan förkunskaper inom chatbotutveckling kan använda. Den är enkel att använda, kraftfull och skalbar. Chatfuel har ett brett utbud av funktioner som gör det möjligt för användare att utveckla komplexa chatbotar.
Chatfuel erbjuder inte lika många funktioner och för företag med en stor publik kan det bli dyrt. Resten av de saker jag gillar mest, förutom dessa två problem, har jag inte hittat några problem eller nackdelar med Chatfuel.
Först och främst kan Chatfuel användas av organisationer av alla storlekar. Detta användarvänliga verktyg möjliggör snabb och korrekt chatbot-utveckling, vilket sparar mycket tid och resurser. Det bästa jag får ut mest av är dess mångsidighet eftersom det stöder integrationer som WhatsApp, Facebook och Instagram så att jag kan få kontakt med min målgrupp via deras föredragna kommunikationskanal.
AI:s funktionalitet och responsivitet gentemot våra väljare.
Det kan vara lite förvirrande att konfigurera. Vi stötte på ett stort problem under installationen med vår nya sidupplevelse.
Det hjälper oss att hantera en mängd inkommande kommunikation. Det kan vägleda människor innan de behöver prata med en representant.
Du behöver inte skriva en enda rad kod för att köra den här chatboten.
Endast 50 samtal i det fria spåret.
Det löste ett av de största problemen för min kund att hitta produkter online.
Just nu finns det Youtubers, om ett tag kommer det att finnas "Chatfuelers". Chatfuel låter dig instinktivt skapa en levande karaktär (och inte bara en bra sälj-/marknadsföringsassistent). Jag ser Messenger som den framtida marknaden för AI, precis som jag ser Chatfuel som den nya Apple för denna marknadsplats: Att använda Chatfuel är inte bara för att säkra en ljus framtid, det är också ett nöje. Att börja använda det är det bästa du kan göra, just nu.
Det kan vara bra att i framtiden ansluta sig till andra plattformar än Messenger eller Instagram. Förhandlingarna med Mark måste bli spännande.
Jag håller på att skapa en assistent för ett vandrarhem och en turistguide för resenärer. Min klient är mycket nöjd.
Enkelt, och jag älskar det. Jag älskar flytet och blocken.
Jag tycker att kostnaden är hög för en startup. Ingen AI, AI kräver integration med annan programvara.
Jag kan inte hantera många klienter i Messenger, ChatFuel löser mitt problem.
Hur hela applikationen är designad och utvecklad. Den är så användarvänlig att även en vanlig människa kan förstå.
Det finns inget specifikt som jag ogillar. Jag skulle säga att priset kunde ha varit lite billigare jämfört med deras konkurrenter.
Majoriteten av mina kunders frågor löses med hjälp av ChatFuel. Antalet inkommande samtal har minskat drastiskt.
Flow builder är fantastisk och ingenting jämförs med när jag kopplar ett flöde till ett block eller vice versa.
Jag vill skapa Whatsapp-boten i Chatfuel
Jag löser ett huvudproblem i min verksamhet, nämligen att upprätthålla tydliga och konstanta svar till mina kunder direkt. Fördelen är att kunderna inser den stora ansträngningen som krävs för att bygga boten för att hjälpa dem hela vägen.
Hur enkelt det är att bygga en chatbot är helt otroligt. Jag är ingen kodare men jag har inga problem med att lägga till någon funktion.
Om användarna kunde betala i Messenger vore det fantastiskt, men jag antar att det är en begränsning från Facebook.
Jag vill ha en regelbunden kontakt med mina kunder. Jag har byggt upp ett flöde som fortsätter att skicka migsagetill mina användare utan min inblandning
Jag känner att de verkligen sätter sin produkt i centrum, vilket alltid är den bästa. De är väldigt vänliga och erbjuder tydliga handledningar. De erbjuder rabatt för ideella organisationer. Jag älskar den nya flödesstrukturen och den visuella enkelheten.
Jag önskar att vi kunde exportera botstrukturen om det behövs. Jag inser att det förmodligen är extremt svårt. Betalningsalternativen försvinner snart. Jag skulle vilja att de kom tillbaka.
Vi erbjuder emotionellt stöd till människor dygnet runt.
Datainsamling med hjälp av ChatFuel är det bästa! Att jag kan skapa och designa hur användaren ska svara på frågan i Messenger och att ha den tillgänglig i realtid i Google Sheet, det är något som alla företag som vårt verkligen kommer att uppskatta!
Vi kan inte längre schemalägga att skicka påminnelser via Sequence utöver 24 timmar. Men det handlar mer om Facebooks policy och inte om Chatfuels funktionalitet.
Vi vill hitta ett sätt för vår målgrupp att enkelt kunna registrera sig och använda vårt program via chatboten. Och Chatfuel gjorde det faktiskt möjligt! Och att skala upp det är inte ett problem :)